Dodaj publikację
Autor
Anna Renkiel
Data publikacji
2015-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program nauczania języka angielskiego dla klas I-III gimnazjum.
 Pobierz (docx, 42,1 KB)

Podgląd treści

PROGRAM NAUCZANIA

JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I-III

zgodny z

Podstawą Programową

- Rozporządzenie Ministra Edukacji

Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r.

DLA III ETAPU EDUKACYJNEGO

(GIMNAZJUM)

POZIOM III.1

dla uczniów kontynuujących naukę języka angielskiego

SPIS TREŚCI

CHARAKTERYSTYKA ORAZ GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROGRAMU..................3

ODBIORCY PROGRAMU ...........................................................................................3

WARUNKI REALIZACJI PROGRAMU......................................................................4

CELE NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W GIMNAZJUM ........................5

TREŚCI NAUCZANIA – WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE ....................................5

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW.........................................................9

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW – METODY, FORMY I TECHNIKI PRACY .......................................................................................................................................10

SPOSOBY OCENIANIA I EWALUACJA .................................................................12

1. Charakterystyka programu

Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim obowiązuje ta sama podstawa programowa, co uczniów z normą intelektualną. Realizuje on ten sam program nauczania , który obowiązuje w danej grupie, jednak z dostosowaniem do jego indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych.

Niniejszy program jest przeznaczony do realizacji w klasach I-III gimnazjum. Odpowiada wymogom reformy oświaty, w szczególności podstawie programowej kształcenia ogólnego (dla szkół podstawowych i gimnazjów), będącej załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Rozporządzenie to zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17.

Praca z uczniami na poziomie III.1 polega na utrwaleniu i poszerzeniu nabytych wiadomości i umiejętności oraz na zachęceniu uczniów do większej samodzielności i aktywności. Istotne jest również promowanie umiejętnego wykorzystywania poznanych już strategii komunikacyjnych, jak również zachęcanie do poznawania i stosowania nowych.

2. ODBIORCY programu

Odbiorcą programu jest uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym. Nauczyciel na podstawie wiedzy o możliwościach i potrzebach dziecka może decydować o metodach i środkach najbardziej użytecznych w procesie kształcenia oraz dokonywać modyfikacji treści zawartych w programie nauczania. Zaburzenia rozwojowe uczniów z upośledzeniem umysłowym są przyczyną wielu trudności w procesie uczenia się.

U uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim można zauważyć następujące symptopmy obniżonych procesów orientacyjnych:

Spostrzeżenia uczniów są niedokładne, proces spostrzegania jest zwolniony i obejmuje bardzo wąski zakres.

Ich uwaga charakteryzuje się słabą podzielnością, koncentruje się na materiale konkretnym.

Myślenie logiczne występuje w bardzo uproszczonej formie. Wszelkie pojęcia abstrakcyjne są przynajmniej w części niezrozumiałe, co utrudnia uczenie się ze zrozumieniem oraz skutkuje wolnym tempem zapamiętywania treści. Lekcje powinny być urozmaicone, z wykorzystaniem wszystkich zmysłów w procesie uczenia się.

Uczniowie ci charakteryzują się znajomością małego zakresu słownictwa, stąd problemy z formułowaniem wypowiedzi. W swoich wypowiedziach używają najczęściej rzeczowników oznaczających konkretne przedmioty a także czasowników „być” i „mieć”, natomiast dosyć rzadko posługują się przymiotnikami i przysłówkami. Najlepiej znają przymiotniki określające cechy sensoryczne (rozmiary i barwy) oraz przysłówki, które prezentują kategorie sposobu i wykonania czynności.

Problemem ...