Dodaj publikację
Autor
Anna Renkiel
Data publikacji
2015-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
151

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego, przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
 Pobierz (docx, 24,6 KB)

Podgląd treści

Program

zajęć wyrównawczych z języka angielskiego

przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego

na poziomie podstawowym i rozszerzonym

zgodny z

Podstawą Programową

(Rozporządzenie Ministra Edukacji

Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r.

ze zmianami z 30 maja 2014 r.)

1. Charakterystyka i główne założenia programu.

Program oparty na podstawie programowej kształcenia ogólnego (Rozp. MEN z dnia 27 sierpnia 2012 ze zmianami z 30 maja 2014 r) oraz standardach egzaminacyjnych.

1.1 Warunki realizacji programu.Program został opracowany z myślą o uczniach w typowych warunkach szkolnych.1.2 Odbiorcy programu.Zajęcia przeznaczone są dla uczniów z klas III, chcącyhc doskonalić umiejętności posługiwania się językiem angielskim, rozszerzyć wiedzę z zakresu gramatyki, słownictwa oraz kultury krajów anglojęzycznych. 1.3 Czas realizacji programuZajęcia odbywają się raz w tygodniu (45 min.) w ramach zajęć pozalekcyjnych, a udział w nich jest nieobowiązkowy.

2. Cele nauczania.

2.1 Cele ogólne programu:

przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego;

wspieranie ucznia słabego i z trudnościami w nauce;

wyrównywanie braków edukacyjnych;

rozpoczęcie kolejnego etapu edukacyjnego na poziomie zbliżonym do rówieśników;

podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania;

zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce;

kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych narodów i kultur;

przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego;

rozwijanie umiejętności korzystania z komputera i programów multimedialnych jako środka dydaktycznego;

kształtowanie umiejętności pracy zespole;

kształtowanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji;

kształtowanie umiejętności planowania i organizowania własnej pracy;

podniesienie jakości pracy szkoły;

2.2 Cele szczegółowe programu:

zmniejszenie bariery językowej spowodowanej brakiem wiary we własne możliwości i zaległościami z lat poprzednich;

rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy;

umiejętność wyszukiwania informacji oraz wykorzystania ich w praktyce.

Rozwijanie sprawności słuchania:

Uczeń:

- pogłębienie wiedzy o zwyczajach, tradycjach krajach anglojęzycznych;

- potrafi zrozumieć główne myśli w tekstach i rozmowach;

- potrafi wyszukać i zapisać właściwą informację;

- domyśla się z kontekstu znaczenia.

Mówienie:

Uczeń:

potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień;

posługuje się zróżnicowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi, pozwalającymi na osiągnięcie wskazanych celów komunikacyjnych, potrafi w paru zdaniach udzielić krótkiej wypowiedzi na dany temat.

Czytanie:

Uczeń:

rozumie ogólny zamysł tekstu;

potrafi wyszukać szczegółowe informacje w autentycznym tekście zawierającym słownictwo lub struktury gramatyczne na poziomie podstawowym i rozszerzonym;

potrafi sprawdzić prawdziwość informacji na podstawie tekstu.

Pisanie:

Uczeń:

potrafi zredagować prosty tekst użytkowy (opis, notatka, pocztówka, życzenia);

wykazuje się znajomością różnorodnych środków językowych umożliwiających formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym i leksykalnym.

3. Metody, formy i techniki pracy.

Metody:

metoda komunikacyjna - kładąca ...