Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program
zajęć wyrównawczych z języka angielskiego
przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego
na poziomie podstawowym i rozszerzonym
zgodny z
Podstawą Programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r.
ze zmianami z 30 maja 2014 r.)
1. Charakterystyka i główne założenia programu.
Program oparty na podstawie programowej kształcenia ogólnego (Rozp. MEN z dnia 27 sierpnia 2012 ze zmianami z 30 maja 2014 r) oraz standardach egzaminacyjnych.
1.1 Warunki realizacji programu.Program został opracowany z myślą o uczniach w typowych warunkach szkolnych.1.2 Odbiorcy programu.Zajęcia przeznaczone są dla uczniów z klas III, chcącyhc doskonalić umiejętności posługiwania się językiem angielskim, rozszerzyć wiedzę z zakresu gramatyki, słownictwa oraz kultury krajów anglojęzycznych. 1.3 Czas realizacji programuZajęcia odbywają się raz w tygodniu (45 min.) w ramach zajęć pozalekcyjnych, a udział w nich jest nieobowiązkowy.
2. Cele nauczania.
2.1 Cele ogólne programu:
przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego;
wspieranie ucznia słabego i z trudnościami w nauce;
wyrównywanie braków edukacyjnych;
rozpoczęcie kolejnego etapu edukacyjnego na poziomie zbliżonym do rówieśników;
podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania;
zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce;
kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych narodów i kultur;
przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego;
rozwijanie umiejętności korzystania z komputera i programów multimedialnych jako środka dydaktycznego;
kształtowanie umiejętności pracy zespole;
kształtowanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji;
kształtowanie umiejętności planowania i organizowania własnej pracy;
podniesienie jakości pracy szkoły;
2.2 Cele szczegółowe programu:
zmniejszenie bariery językowej spowodowanej brakiem wiary we własne możliwości i zaległościami z lat poprzednich;
rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy;
umiejętność wyszukiwania informacji oraz wykorzystania ich w praktyce.
Rozwijanie sprawności słuchania:
Uczeń:
- pogłębienie wiedzy o zwyczajach, tradycjach krajach anglojęzycznych;
- potrafi zrozumieć główne myśli w tekstach i rozmowach;
- potrafi wyszukać i zapisać właściwą informację;
- domyśla się z kontekstu znaczenia.
Mówienie:
Uczeń:
potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień;
posługuje się zróżnicowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi, pozwalającymi na osiągnięcie wskazanych celów komunikacyjnych, potrafi w paru zdaniach udzielić krótkiej wypowiedzi na dany temat.
Czytanie:
Uczeń:
rozumie ogólny zamysł tekstu;
potrafi wyszukać szczegółowe informacje w autentycznym tekście zawierającym słownictwo lub struktury gramatyczne na poziomie podstawowym i rozszerzonym;
potrafi sprawdzić prawdziwość informacji na podstawie tekstu.
Pisanie:
Uczeń:
potrafi zredagować prosty tekst użytkowy (opis, notatka, pocztówka, życzenia);
wykazuje się znajomością różnorodnych środków językowych umożliwiających formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym i leksykalnym.
3. Metody, formy i techniki pracy.
Metody:
metoda komunikacyjna - kładąca ...