Dodaj publikację
Autor
Anna Renkiel
Data publikacji
2015-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
75

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Raport z badania ewaluacji wewnętrznej.
 Pobierz (doc, 75,5 KB)

Podgląd treści

Raport z badania ewaluacji wewnętrznej

„ Realizacja wniosków z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych”

1. Charakterystyka działania.

Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w szkole przez zespół ewaluacyjny w składzie: Anna Renkiel, Jadwiga Synowiec, Agnieszka Ziemba.

Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który obejmuje obszar: „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły”, a dotyczy wymagania „Szkoła, organizując procesy edukacyjne uwzględnia realizację wniosków z analizy wyników egzaminu gimnazjalnego oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych”.

2. Cel ewaluacji.

Celem badania było stwierdzenie, czy w szkole analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego oraz wyniki innych badań zewnętrznych i wewnętrznych; czy analizy prowadzą do formułowania wniosków i rekomendacji, na podstawie których nauczyciele planują i podejmują działania oraz czy działania prowadzone przez szkołę są monitorowane i analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane.

3. Pytania kluczowe:

W ramach prowadzonych badań szukano odpowiedzi na następujące pytania kluczowe:

1. Czy w szkole przeprowadza się analizy wyników sprawdzianu oraz badań zewnętrznych i wewnętrznych?

2. Jak często szkoła analizuje wyniki ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej?

3. Kto zajmuje się analizą wyników?

4. Kto i w jaki sposób formułuje wnioski i rekomendacje do planowania i podejmowania działań?

5. W jaki sposób i komu przekazywane są wyniki oraz wnioski z analizy sprawdzianu i badań?

6. W jaki sposób nauczyciele wykorzystują te wnioski i zalecenia do planowania i podejmowania działań?

7. Jak często modyfikowane są te działania? W jakim zakresie?

8. Dostępność wyników egzaminów dla nauczycieli, uczniów i rodziców.

4. Narzędzia i metody, grupa badawcza:

Badanie było realizowane w czerwcu 2014 r. i obejmowało analizę dokumentacji szkolnej (pisemnych analiz wyników sprawdzianów i egzaminu przeprowadzanych w szkole, protokołów rad pedagogicznych, dzienników lekcyjnych, protokoły zebrań z rodzicami), wywiad z Dyrektorem szkoły oraz badania wśród nauczycieli (24 osoby), uczniów klas III (62 osoby) oraz ich rodziców (60 osób) – w formie ankiety.

Prezentacja wyników badań

1. Analiza ankiety skierowanej do nauczycieli.

Ankieta zawierała 15 pytań.

Ad.1. Na pytanie czy w szkole prowadzona jest szczegółowa analiza wyników egzaminów gimnazjalnych oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych 100% respondentów dało odpowiedź pozytywną.

Ad.2. Na pytanie kto przygotowuje i w jakiej formie przedstawia wnioski z analiz: 17 osób odpowiedziało, że są opracowywane w zespołach przedmiotowych, jak również przygotowywane są jako pisemne sprawozdania przez nauczycieli – wskazały tak 22 osoby.

Ad.3. Jak często to się odbywa: 23 osoby odpowiedziały, że po każdym egzaminie gimnazjalnym orz innym badaniu zewnętrznym i wewnętrznym, 6 osób ...