Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2012 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2015 r.
WSTĘP
Konstrukcja planu jest adekwatna z wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Określa to
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5).
Zadania do
realizacji
Formy realizacji zadań
Termin
Dowody
realizacji
§ 8 ust. 2 pkt 1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela
– uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach
1) Poznanie
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu
IX 2012r.
nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
procedury awansu
zawodowego.
zawodowego:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela wraz z zmianami
z dnia 6 grudnia 2007 r.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia
2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami z
dnia 14 listopada 2007 r.
2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy
Cały okres stażu.
dotyczącej awansu zawodowego.
3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego
IX 2012r.
2) Poznanie
1. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: Statutu, Programu
Cały okres stażu.
i przeanalizowanie zasad
funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły.
Rozwoju Szkoły, regulaminów, Szkolnego Systemu Oceniania itp.
Znajomość procedury
awansu zawodowego.
Notatki własne.
Plan rozwoju
Zawodowego.
Plan rozwoju
zintegrowany
z dokumentami
szkoły.
3) Doskonalenie
1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie
warsztatu i metod
pracy, uzyskiwanie
dodatkowych
kwalifikacji.
z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.
Okres stażu zgodnie
z potrzebami szkoły
oraz
zainteresowaniami
nauczyciela.
Cały okres stażu.
Zaświadczenia
o ukończeniu
różnorodnych form
doskonalenia
zawodowego.
Dziennik lektur.
3. Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem zdolnym w ramach
przygotowania do konkursów oraz uczniem mającym problemy
edukacyjne w ramach godzin wyrównawczych.
4. Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych
w zakresie nowości wydawniczych (kursy, linki internetowe).
Okres stażu
Cały okres stażu.
4) Wzbogacanie
1. Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania języka
Okres stażu.
warsztatu pracy.
angielskiego jak i lekcji do dyspozycji wychowawcy oraz scenariuszy i
obudowy dokumentacyjnej różnych przedsięwzięć szkolnych
2. Opieka nad pracownią języka angielskiego, wzbogacanie wyposażenia ...