Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji geografii w klasie III gimnazjum
Nauczyciel prowadzący: Marcin Grudzka
Temat lekcji: Przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce
Liczba godzin lekcyjnych: 2 godziny
Cele lekcji:
Uczeń: - zna definicję rolnictwa
- potrafi wymienić funkcje rolnictwa i określić jego rolę w gospodarce
- potrafi podzielić czynniki rozwoju rolnictwa na naturalne i związane z działalnością
człowieka
- wymienia i omawia przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce
- wie czym są klasy bonitacyjne gleb
Metody pracy: rozmowa z uczniami, pogadanka, praca z mapą fizyczną Polski, praca z
podręcznikiem
Pomoce dydaktyczne: mapa fizyczna Polski, podręcznik, ćwiczenia
Przebieg lekcji:
I. Czynności organizacyjne
- sprawdzenie obecności i tarcz uczniów
- podanie i zapisanie tematu lekcji na tablicy
II. Realizacja tematu lekcji
- Określenie krótkiej definicji rolnictwa i jego roli w gospodarce Polski (udział w zatrudnieniu
i w tworzeniu PKB)
- omówienie funkcji rolnictwa – ekonomicznych, społecznych i przestrzennych
- Co może wpływać na rozwój rolnictwa – uczniowie podają własne pomysły, które następnie
dzielimy na naturalne i zależne od człowieka
- Przyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa – wyjaśnienie ich roli w rolnictwie (klimatu,
warunków glebowych, wodnych i ukształtowania terenu)
III. Podsumowanie
IV. Praca domowa