Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
CZAS TRWANIA STAŻU 1.09. 2012 – 31.05.2015
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
W PIETRZYKOWIE
mgr Marta Łukasiewicz
Pietrzyków, wrzesień 2012
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Marta Łukasiewicz
Nazwa i adres szkoły: Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Pietrzykowie
Pietrzyków 49 62-310 Pyzdry
Opiekun stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)
Powinności nauczyciela kontraktowego
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, m.in.:
- opieka nad Samorządem Uczniowskim
- aktywna praca w zespole humanistycznym oraz przedmiotów artystycznych
- praca w zespołach powoływanych doraźnie zależnie od potrzeb szkoły i środowiska
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, m.in.:
- udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach kształcenia (rady szkoleniowe, kursy doskonalące, konferencje itp.)
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż, m.in.:
- analiza dokumentów, przepisów rozporządzeń dotyczących oświaty (m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, bieżące rozporządzenia dotyczące systemu oświaty i inne)
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i organizacji pracy, analizowanie, dokonywanie zmian i dokumentowanie własnych działań.
Zadania i cele
Sposób realizacji
Gromadzona dokumentacja
Termin
Uwagi
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli w celu uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
Analizowanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
- Karta Nauczyciela, ustawy, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Wrzesień 2012
Wrzesień 2012 –
Maj 2015
2. Współpraca z opiekunem stażu w celu udoskonalenia warsztatu pracy
Opracowanie planu współpracy
Rozmowy ...