Dodaj publikację
Autor
Marta Łukasiewicz
Data publikacji
2015-06-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 24,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

CZAS TRWANIA STAŻU 1.09. 2012 – 31.05.2015

NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

W PIETRZYKOWIE

mgr Marta Łukasiewicz

Pietrzyków, wrzesień 2012

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Marta Łukasiewicz

Nazwa i adres szkoły: Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Pietrzykowie

Pietrzyków 49 62-310 Pyzdry

Opiekun stażu:

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)

Powinności nauczyciela kontraktowego

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, m.in.:

- opieka nad Samorządem Uczniowskim

- aktywna praca w zespole humanistycznym oraz przedmiotów artystycznych

- praca w zespołach powoływanych doraźnie zależnie od potrzeb szkoły i środowiska

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, m.in.:

- udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach kształcenia (rady szkoleniowe, kursy doskonalące, konferencje itp.)

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż, m.in.:

- analiza dokumentów, przepisów rozporządzeń dotyczących oświaty (m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, bieżące rozporządzenia dotyczące systemu oświaty i inne)

Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i organizacji pracy, analizowanie, dokonywanie zmian i dokumentowanie własnych działań.

Zadania i cele

Sposób realizacji

Gromadzona dokumentacja

Termin

Uwagi

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli w celu uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego

Analizowanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli

- Karta Nauczyciela, ustawy, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Wrzesień 2012

Wrzesień 2012 –

Maj 2015

2. Współpraca z opiekunem stażu w celu udoskonalenia warsztatu pracy

Opracowanie planu współpracy

Rozmowy ...