Dodaj publikację
Autor
Justyna Jocz
Data publikacji
2015-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela matematyki na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 28,5 KB)

Podgląd treści

Justyna J.Nauczyciel matematykiPubliczne Gimnazjum im. Jana Pawła II

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWYNAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05. 2015 r.

CELE STAŻU:

poszerzenie zakresu wiedzy

doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły

wzbogacenie i urozmaicenie własnego warsztatu pracy

uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

ZADANIA ORGANIZACYJNE:

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

1. Poznanie procedury

awansu zawodowego

nauczycieli

● analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli

● złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

● opracowanie planu rozwoju zawodowego

● śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego

wrzesień 2012 r.

● wniosek o rozpoczęcie stażu

2. Dokumentowanie

realizacji planu

rozwoju zawodowego

● gromadzenie materiałów i dokumentów

cały okres stażu

● potwierdzenia

● zaświadczenia

● opracowane materiały

3. Przygotowanie

projektu sprawozdania

● autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju

Zawodowego

okres stażumaj 2015 r.

● sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MENiS

ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI O REALIZACJI

§8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

I.Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności

● uczestniczenie w kursach, warsztatach szkoleniowych, konferencjach odpowiadających potrzebom nauczyciela i szkoły

● udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej

● aktywna praca w zespole samokształceniowym (utworzenie biblioteczki matematycznej)

● samodzielne studiowanie literatury oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki

cały okres stażu

● potwierdzenia

● podwyższenie jakości własnej pracy,a w konsekwencji wzrost jakości pracy szkoły

II. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

● udział w szkoleniach dotyczących wprowadzenia nowych metod pracy nauczyciela matematyki

● opracowanie i wdrożenie własnych narzędzi pracy mających na celu wzbogacenie własnego warsztatu i służących do ewaluacji własnych działań (przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, ankiet itp.)

● stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej

według potrzeb

● zaświadczenia

● opracowane materiały

● scenariusze lekcji

● przedmiotowy system oceniania

III. Diagnozowanie osiągnięć uczniów

● przygotowywanie materiałów do pomiaru dydaktycznego (opracowanie sprawdzianów) analiza i wnioski do dalszej pracy

● obserwacje uczniów, współpraca z wychowawcami

● analiza raportów OKE oraz coroczne opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego w celu podniesienia jakości pracy szkoły

● udział w projekcie edukacyjnym „Lepsza szkoła” organizowanym przez GWO

okres stażu

● egzemplarze

● analiza wyników

IV. Przeprowadzenie konkursów przedmiotowych

● przeprowadzenie w szkole Kuratoryjnego Konkursu Matematycznego, Olimpiady Gimnazjalistów itp.

● koordynator konkursów matematycznych w szkole

okres stażu

● potwierdzenia

V. Praca z uczniem zdolnym i słabym

● wspieranie uczniów uzdolnionych poprzez prowadzenie ...