Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Justyna J.Nauczyciel matematykiPubliczne Gimnazjum im. Jana Pawła II
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWYNAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05. 2015 r.
CELE STAŻU:
poszerzenie zakresu wiedzy
doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły
wzbogacenie i urozmaicenie własnego warsztatu pracy
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
ZADANIA ORGANIZACYJNE:
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
UWAGI
1. Poznanie procedury
awansu zawodowego
nauczycieli
● analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
● złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
● opracowanie planu rozwoju zawodowego
● śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego
wrzesień 2012 r.
● wniosek o rozpoczęcie stażu
2. Dokumentowanie
realizacji planu
rozwoju zawodowego
● gromadzenie materiałów i dokumentów
cały okres stażu
● potwierdzenia
● zaświadczenia
● opracowane materiały
3. Przygotowanie
projektu sprawozdania
● autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju
Zawodowego
okres stażumaj 2015 r.
● sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MENiS
ZADANIA DO WYKONANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
UWAGI O REALIZACJI
§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
I.Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności
● uczestniczenie w kursach, warsztatach szkoleniowych, konferencjach odpowiadających potrzebom nauczyciela i szkoły
● udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej
● aktywna praca w zespole samokształceniowym (utworzenie biblioteczki matematycznej)
● samodzielne studiowanie literatury oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki
cały okres stażu
● potwierdzenia
● podwyższenie jakości własnej pracy,a w konsekwencji wzrost jakości pracy szkoły
II. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
● udział w szkoleniach dotyczących wprowadzenia nowych metod pracy nauczyciela matematyki
● opracowanie i wdrożenie własnych narzędzi pracy mających na celu wzbogacenie własnego warsztatu i służących do ewaluacji własnych działań (przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, ankiet itp.)
● stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej
według potrzeb
● zaświadczenia
● opracowane materiały
● scenariusze lekcji
● przedmiotowy system oceniania
III. Diagnozowanie osiągnięć uczniów
● przygotowywanie materiałów do pomiaru dydaktycznego (opracowanie sprawdzianów) analiza i wnioski do dalszej pracy
● obserwacje uczniów, współpraca z wychowawcami
● analiza raportów OKE oraz coroczne opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego w celu podniesienia jakości pracy szkoły
● udział w projekcie edukacyjnym „Lepsza szkoła” organizowanym przez GWO
okres stażu
● egzemplarze
● analiza wyników
IV. Przeprowadzenie konkursów przedmiotowych
● przeprowadzenie w szkole Kuratoryjnego Konkursu Matematycznego, Olimpiady Gimnazjalistów itp.
● koordynator konkursów matematycznych w szkole
okres stażu
● potwierdzenia
V. Praca z uczniem zdolnym i słabym
● wspieranie uczniów uzdolnionych poprzez prowadzenie ...