Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH NR 2
W BIAŁEJ PODLASKIEJ
UL. BRZESKA 171
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: Małgorzata Winiarczuk
Adres: 21-500 Biała podlaska
Miejsce pracy: Zespół Szkół Zawodowych nr 2 im. F. Żwirki i S. Wigury
w Białej Podlaskiej
Stanowisko: nauczyciel wspomagający
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012
Data zakończenia stażu: 31 maja 2015
CEL OGÓLNY ROZWOJU ZAWODOWEGO:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1.Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu
i metod pracy.
2.Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących włas-
nemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.
3.Wspieranie uczniów w ich rozwoju.
4.Doskonalenie sposobu analizowania swojej pracy i działań.
5.Efektywne działania w zespołach zawodowych i efektywna praca w
grupie.
| |
|§ 8 ust. 1 pkt. 1 |
|Działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie |
|umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. |
| Zadania | Formy realizacji |Termin | Sposób |
| | |realizacji |udokumentowania |
|Zapoznanie z procedurami |Analiza przepisów prawa oświatowego |VII/ IX |Poprawnie sformułowany |
|awansu zawodowego |dotyczącego awansu zawodowego, śledzenie |2012 |wniosek o rozpoczęcie |
| |stron internetowych MEN. | |stażu, plan rozwoju |
| | | |zawodowego. |
|Doskonalenie znajomości |Zapoznanie się z dokumentami szkoły: |Wrzesień |Plan rozwoju zawodowego |
|zasad funkcjonowania |- Plan Pracy Szkoły, |2012 |zintegrowany z |
|szkoły i organizacji jej |- Szkolny Program Wychowawczy , -Szkolny | |dokumentacją szkoły. |
|zadań. |Program Profilaktyki , | | |
| |-Statut Szkoły, | | |
| |-Wewnątrzszkolny System Oceniania itp. | | |
|Pogłębianie wiedzy i |Poszukiwanie nowości wydawniczych |Na bieżąco |Scenariusze, notatki. |
|umiejętności zawodowych, |dotyczących nauczania integracyjnego, | | |
|wymiana doświadczeń |pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach | | |
| |edukacyjnych , | | |
| |przeglądanie stron internetowych, | | |
| |wykorzystanie zdobytej wiedzy do | | |
| |pracy z uczniami. Systematyczne studiowanie | | |
| |literatury fachowej dotyczącej pracy z osobami | | |
| |niepełnosprawnymi. Analiza prawa dotyczącego | | |
| |ucznia niepełnosprawnego. | | |
|Opracowanie materiałów |Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomiaru |Na bieżąco |Opracowania, opinie |
|Dydaktyczno-wychowawczych |dydaktycznego (sprawdziany, testy ) a także | |innych nauczycieli, |
|dla uczniów. |narzędzi ewaluacji( np. ankiety ) | |zebrana dokumentacja |
|Rozpoznawanie i rozwiązywanie |Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym |Na bieżąco |Opinie ,notatki |
|problemów edukacyjnych |oraz doradcą zawodowym | | |
| |-rozmowy dla uzyskania wskazówek do postępowania| | |
| |w trudnych sytuacjach wychowawczych, | | |
| |-wspólna rozmowa z uczniami mającymi problemy , | | |
| |-prowadzenie lekcji wychowawczych w obecności | | |
| |psychologa bądź pedagoga szkolnego w celu | | |
| |rozwiązania zaistniałych problemów , | | |
| |-wspieranie uczniów w decyzjach dotyczących | | |
| |obranymi zawodami | | |
|Wykorzystanie technologii |Opracowanie różnorodnych pomocy szkolnych do |Wg potrzeb |Potwierdzenia, zaświadczenia |
|komputerowej i informacyjnej |zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem techniki | | |
|w pracy |komputerowej (materiały dla uczniów). | | |
|pedagogicznej. |Pomoc uczniom niepełnosprawnym w opracowywaniu | | |
| |ewentualnych prezentacji multimedialnych bądź | | |
| |przygotowania prac z wykorzystaniem technologii | | |
| |informacyjnej. | | |
| |
|§ 8 ust ...