Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
terka, 2017-03-26, ocena:
A gdzie są załączniki?
KONSPEKT ZAJĘĆ DODATKOWYCH- ZAJĘCIA ROZWIJAJACE UZDOLNIENIA MATEMATYCZNE DLA KLAS II i III.
TEMAT: Bingo !- rozwiązywanie zadań tekstowych.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- wykonuje pamięciowe obliczenia dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie 100,
- zna zasadę gry Bingo,
- wykonuje w pamięci działania z zakresu porównywania różnicowego i ilorazowego,
- rozwiązuje zadania tekstowe dotyczące porównywanie ilorazowego i różnicowego.
- rozwiązuje łamigłówkę zgodnie z zasadą zapisaną tekstem,
- współpracuje w grupie/w parze,
Środki dydaktyczne:Plansza dot. "Ile razy i o ile więcej lub mniej?", plansze do gry Bingo Matematyczne, prezentacja z zadaniami do gry bingo - karteczki, cukierki, łamigłówki, nalepki.
Formy organizacyjne: praca jednym frontem stosowana na przemian pracą w grupie.
Metody nauczania: pogadanka, gra dydaktyczna, ćwiczenia przedmiotowe.
Czas pracy: 45 minut.
Struktura zajęć:
I. Część wstępna zajęć ( ok. 10 min) 1. Czynności organizacyjne.
2. Rozgrzewka - przerysowanie i uzupełnieni kwadratu magicznego(zał. 1).
II. Część właściwa zajęć. (25 min)
1. Przedstawienie celu zajęć. Podział na pary.
2.Przypomnienie dotyczące porównywania ilorazowego i różnicowego. Praca równym frontem z planszą przedstawioną na tablicy(zał. 2).
3. Przypomnienie zasady gry Bingo Matematyczne.
4. Przeprowadzenie gry. Zadania wykorzystane do gry- (zał. nr 3)
Grę rozgrywamy w dwóch rundach.
Runda I: Zadania kolejno prezentowane są na tablicy, nauczyciel lub wskazany uczeń czytają treść zadania. Uczniowie wspólnie z nauczycielem analizują zadania i rozwiązują je. Następnie zakreślają liczby na planszach.
Runda II: W tej rundzie zdania są prezentowane tylko w formie tekstu, uczniowie w parach czytają zdania i rozwiązują je.
5. Na zakończenie zajęć uczniowie wykonują prostą łamigłówkę przygotowana na karteczkach. Wypełnione plansze wklejają do zeszytów, za poprawne wykonanie otrzymują nalepki.(zał. 4)
III. Cześć końcowa lekcji (ok. 5 min)
Podsumowanie i ewaluacja zajęć. (zał.5)
2. Pożegnanie grupy.