Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PanABC, 2020-03-16, ocena:
scenariusz całkiem dobry, szkoda jednak że niema takiego dla klasy V szkoły podstawowej
Temat: Z wizytą na Olimpie.
Edukacja: polonistyczna
Prowadząca: mgr Aleksandra Cieplinska
Klasa III
Czas zajęć: 45 min
Cel główny zajęć: podany uczniom na początku lekcji w formie ustnej:
- utrwalenie wiadomości i umiejętności zdobytych w klasie III w zakresie edukacji polonistycznej
- zapoznanie dzieci z elementami mitologii greckiej
Cele szczegółowe (zgodnie z podstawą programową)
Uczeń uważnie słucha opowiadania, potrafi wykorzystać informacje w praktyce
- aktywnie uczestniczy w rozmowie, całym zdaniem odpowiada na pytania
- określa liczbę i rodzaj rzeczowników
- wyróżnia w tekście poznane części mowy
- dostrzega różnicę pomiędzy literą głoską, dzieli wyrazy na sylaby
Metody:
- podające
- aktywizujące
Formy:
- indywidualna
Środki dydaktyczne: tablice demonstracyjne, prezentacja multimedialna, puszka z zadaniami, karty pracy
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do zajęć
- podanie dzieciom celu lekcji (element OK.)
- nawiązanie do wcześniejszego tematu zajęć dotyczącego Grecji
Wczoraj rozmawialiśmy o Grecji, oglądaliśmy wiele widokówek, zdjęć i ilustracji. Dowiedzieliście się , że najwyższą górą w Grecji jest Olimp. Obiecałam wam, że dziś więcej opowiem na ten temat. Dawniej Grecy wierzyli, że na górze Olimp mieszkają bogowie, którzy rządzą światem. Z wyglądu podobni byli do ludzi, ale byli znacznie mądrzejsi, potężniejsi, silni i odważni. Posłuchajcie i zobaczcie.
2. Prezentacja multimedialna do pobrania w …..– słuchanie ze zrozumieniem opowiadania.
„Bogowie na Olimpie”
„Prometeusz”
„Podarunek Pandory”
3. Rozmowa na temat wysłuchanej prezentacji:
- Jakich bogów poznaliśmy ze starożytnej Grecji?
- Gdzie mieszkali Bogowie Greccy?
- Który z bogów był najważniejszy?
- Jak Bogowie odnosili się do ludzi?
- Kto wykradł ogień dla ludzi?
- Jak nazywała się kobieta, która została żoną Epimeteusza?
Pandora – tzn obdarzona wszystkimi darami
4. Otwarcie klasowej „Puszki”, w której znajdują się zadania do wykonania. (wykorzystanie oceny koleżeńskiej)
ZADANIE 1.
Połącz strzałką nazwę z jej wyjaśnieniem np.:
Hermes - grecki posłaniec
Zeus – władca Olimpu
Olimp – góra w Grecji, na której mieszkali Bogowie
Epimeteusz – brat Prometeusza, mąż Pandory
Prometeusz – wykradł ogień z Olimpu
Pandora – kobieta obdarzona wszystkimi darami natury
ZADANIE 2.
Spośród darów, jakimi bogowie obdarzyli piękną Pandorę były między innymi: pogodny uśmiech, piękna suknia, ozdobna szata. Określ ich rodzaj i liczbę.
ZADANIE 3.
Podkreśl w zdaniach rzeczowniki, czasowniki , przymiotniki.
Dzielny Prometeusz wykradł ogień.
Epimetusz zakochał się w pięknej Pandorze.
Ciekawa Pandora otwarła tajemniczą puszkę.
Ćwiczenie śródlekcyjne: taniec grecki „Grek Zorba”
ZADANIE 4.
Wypisz poniższe wyrazy zgodnie z kolejnością alfabetyczną: Pandora, Grecja, Ateny, Zeus, Hermes, Prometeusz,
ZADANIE 5.
W poniższych wyrazach policz litery, głoski i sylaby:
wyrazy
liczba liter
liczba głosek
liczba sylab
podejrzliwość
zawiść
egoizm
ból
Zad. Dom.
Napisz list do Zeusa, w którym postarasz się przekonać go, aby odwrócił klątwę i ...