Dodaj publikację
Autor
Anna Bernacka
Data publikacji
2015-06-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
136

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 217,0 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

Anna Wojtasiuk

– nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego

Miejsce zatrudnienia – Zespół Szkół nr 21 w Bydgoszczy

Data rozpoczęcia stażu – 1 września 2012 r.

Data zakończenia stażu – 31 maja 2015 r.

WSTĘP

Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy z sześcioletnim stażem pracy pedagogicznej, zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, w pełnym wymiarze godzin.

1 września 2012 r. rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela mianowanego. Przedstawiłam plan rozwoju zawodowego na okres 2 lata 9 miesięcy, który został zaakceptowany przez dyrektora szkoły.

Stworzony plan rozwoju zawodowego miał, w swym założeniu, stanowić kontynuację realizowanych wcześniej zadań dydaktyczno - wychowawczych, a zarazem podstawę do podejmowania nowych działań w ramach pełnionych obowiązków zawodowych. Przez cały okres stażu starałam się, aby realizacja mojego planu przebiegała zgodnie z złożeniami.

Analiza podejmowanych przeze mnie działań pozwoliła ocenić ich znaczenie dla mojej pracy, pracy szkoły i uczniów. Stała się okazją do autorefleksji i podstawą do sformułowania wniosków do dalszej pracy.

Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

§ 7 ust. 2 pkt. 1

Zadanie 1.

NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z OPIEKUNEM STAŻU

1. Pierwszym krokiem podjętym w celu dobrego zorganizowania pracy w okresie stażu było nawiązanie oraz określenie zasad współpracy z opiekunem stażu - panią Katarzyną Gąsiorowską. We wrześniu 2012r. powstał kontrakt, który formułował w sposób jednoznaczny i przejrzysty formy współpracy. Zapoznałam się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Przygotowałam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego oraz opracowałam plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Spotykałam się i współpracowałam z opiekunem stażu przez cały okres jego trwania.

EFEKTY:
Analiza przepisów prawnych związanych z procedurami uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli umożliwiła mi prawidłowe opracowanie dokumentów – wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego. Konstruując plan rozwoju zawodowego brałam pod uwagę działania nastawione na rozwój własnych kompetencji oraz umiejętności koniecznych w pracy nauczyciela, zgodnie z potrzebami szkoły oraz oczekiwaniami uczniów. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu pozwoliło mi na pełniejsze sprostanie postawionym sobie celom.

2. Obserwowałam następujące lekcje u opiekuna stażu:
➢ 09.11.2012r. - Apel zorganizowany z okazji Święta Niepodległości.
➢ 22.11.2012r. - Przekroczenie progu dziesiątkowego, przypadki 9 + 2.
➢ 14.03.2013r. - Okno na ...