Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Kitowska
Data publikacji
2015-06-21
Średnia ocena
5,00
Pobrań
811

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja oceny praktyki studenckiej.
 Pobierz (doc, 15,5 KB)

Podgląd treści


Lębork dn. 19 kwietnia 2012 r.

OPINIA O PRZEBIEGU PRAKTYKI STUDENCKIEJ

Pani XXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXX
Studentka III roku
PEDAGOGIKI NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE
WYDZIAŁU NAUK PEDAGOGICZNYCH AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ IM. M. GRZEGORZEWSKIEJ W WARSZAWIE
Realizowała program praktyki studenckiej w dniach od 16 do 19 kwietnia 2012 roku
w wymiarze 20 godzin
w SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM
w LĘBORKU
Opiekun Praktyki- Elżbieta Kitowska

W ramach praktyki studentka zapoznała się ze strukturą organizacyjną oraz z dokumentami ośrodka tj.: Statutem Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Lęborku, Regulaminem Ośrodka, Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, Programem Wychowawczym i Programem Profilaktycznym.
Została zapoznana również z dokumentacją pracy nauczyciela i wychowawcy zespołów edukacyjno-terapeutycznych.

W czasie praktyki studentka hospitowała zajęcia prowadzone przez opiekuna praktyki i prowadziła samodzielnie zajęcia w obecności opiekuna.
Prowadzone przez studentkę zajęcia obejmowały wymagane treści, były
starannie przemyślane i przygotowane pod względem metodycznym i merytorycznym. Konspekty były przygotowane we właściwy sposób, proporcje pomiędzy poszczególnymi etapami zajęć i jednostki lekcyjnej zostały zachowane, tempo właściwe.
Atmosfera zajęć była życzliwa, co sprzyjało otwartości i zaangażowaniu uczniów w proces dydaktyczny. W czasie zajęć praktykantka dostosowywała słownictwo i stopień trudności wypowiedzi do poziomu uczniów oraz umiejętnie reagowała na zaistniałe podczas lekcji sytuacje i problemy. Postawa praktykantki wobec uczniów ze specjalnym zapotrzebowaniem edukacyjnym wykazywała akceptację i zrozumienie ograniczeń, co zaowocowało sympatią uczniów.
Pani Klaudia Skrzyńska-Szczechowicz dała się poznać jako osoba solidna, zdyscyplinowana, zaangażowana, wykazująca wysoką kulturę osobistą i empatyczna. Umiała nawiązać kontakt z uczniami i pracownikami ośrodka. Z uwagą przyjmowała wszelkie spostrzeżenia oraz wskazówki i stosowała je w kolejnych etapach praktyki. Przy omawianiu przebiegu zajęć była zainteresowana informacjami szczegółowymi postępowania z uczniem w sytuacjach problemowych.

Ocena ogólna praktyki: bardzo dobra

opiekun praktyki: