Dodaj publikację
Autor
Jowita Grzesik
Data publikacji
2015-06-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
39

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty pracującego w oddziale przedszkolnym.
 Pobierz (docx, 31,7 KB)

Podgląd treści

     Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi ono podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.

Czas trwania stażu od 1 września 2014 r. do 31 maja 2015.

      Z dniem 01.09.2014 r. rozpoczęłam staż w wymiarze 9 miesięcy na nauczycielakontraktowego. Zgodnie z procedurą awansu, przy pomocy opiekuna stażu napisałam plan rozwoju zawodowego, który został pozytywnie zaopiniowany przez panią dyrektor Szkoły

Podstawowej Nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie.

      Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o:

1. Ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 i 1198 oraz z 2015 r. poz. 357) - rozdział 3a – Awans zawodowy nauczycieli

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 poz. 393). Rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności wierząc, że wzbogaci to moje umiejętności pedagogiczne, podniesie efektywność moich działań edukacyjnych, a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przez to pracy oddziału przedszkolnego. Dokumentację i opis przeprowadzonych działań wymaganych od nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela kontraktowego skompletowałam według poszczególnych wymagań.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole

(§6 ust. 2 pkt 1)

      Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zasad współpracy z opiekunem stażu. Następnie uzgodniłyśmy harmonogram spotkań, który miał doprowadzić do realizacji postawionych zadań.

      We wrześniu zapoznałam się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi pracy placówki oświatowej jak :

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r.

2. Karta Nauczyciela

3. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r.

      Zapoznałam się również z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły jak:

1. Statut Szkoły

2. Plan Pracy Szkoły

3. Szkolny System Oceniania

4. Program Wychowawczy

5. Program Profilaktyczny

6. Koncepcja Pracy Szkoły.

      Rozpoczynając staż jako nauczyciel, wychowawca grupy zerowej, zapoznałam się z obowiązującą mnie dokumentacją oraz z zakresem czynności nauczyciela. Opracowywałam plany pracy zgodnie podstawą programową, treściami dopuszczonych do użytku przez dyrektora programów, z planem pracy szkoły.

            Prowadziłam zgodnie z przepisami prawa oświatowego dokumentację pracy edukacyjnej (miesięczne plany pracy, dzienniki zajęć, karty obserwacji dziecka, dokumentację pracy indywidualnej z dzieckiem i współpracy z rodzicami). Uczestniczyłam w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w zebraniach zespołu wychowania przedszkolnego. Zapoznałam się ze sposobem sporządzania protokołów Rady Pedagogicznej.

Umiejętność prowadzenia zajęć w ...