Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi ono podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.
Czas trwania stażu od 1 września 2014 r. do 31 maja 2015.
Z dniem 01.09.2014 r. rozpoczęłam staż w wymiarze 9 miesięcy na nauczycielakontraktowego. Zgodnie z procedurą awansu, przy pomocy opiekuna stażu napisałam plan rozwoju zawodowego, który został pozytywnie zaopiniowany przez panią dyrektor Szkoły
Podstawowej Nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie.
Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o:
1. Ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 i 1198 oraz z 2015 r. poz. 357) - rozdział 3a – Awans zawodowy nauczycieli
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 poz. 393). Rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności wierząc, że wzbogaci to moje umiejętności pedagogiczne, podniesie efektywność moich działań edukacyjnych, a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przez to pracy oddziału przedszkolnego. Dokumentację i opis przeprowadzonych działań wymaganych od nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela kontraktowego skompletowałam według poszczególnych wymagań.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole
(§6 ust. 2 pkt 1)
Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zasad współpracy z opiekunem stażu. Następnie uzgodniłyśmy harmonogram spotkań, który miał doprowadzić do realizacji postawionych zadań.
We wrześniu zapoznałam się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi pracy placówki oświatowej jak :
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r.
2. Karta Nauczyciela
3. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r.
Zapoznałam się również z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły jak:
1. Statut Szkoły
2. Plan Pracy Szkoły
3. Szkolny System Oceniania
4. Program Wychowawczy
5. Program Profilaktyczny
6. Koncepcja Pracy Szkoły.
Rozpoczynając staż jako nauczyciel, wychowawca grupy zerowej, zapoznałam się z obowiązującą mnie dokumentacją oraz z zakresem czynności nauczyciela. Opracowywałam plany pracy zgodnie podstawą programową, treściami dopuszczonych do użytku przez dyrektora programów, z planem pracy szkoły.
Prowadziłam zgodnie z przepisami prawa oświatowego dokumentację pracy edukacyjnej (miesięczne plany pracy, dzienniki zajęć, karty obserwacji dziecka, dokumentację pracy indywidualnej z dzieckiem i współpracy z rodzicami). Uczestniczyłam w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w zebraniach zespołu wychowania przedszkolnego. Zapoznałam się ze sposobem sporządzania protokołów Rady Pedagogicznej.
Umiejętność prowadzenia zajęć w ...