Dodaj publikację
Autor
Kamila Borowiec
Data publikacji
2015-06-29
Średnia ocena
5,00
Pobrań
86

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
 Pobierz (doc, 195,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Kamila Borowiec
Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie
Przedmiot nauczany: przyroda
Data rozpoczęcia stażu: 03.11.2014r.
Data zakończenia stażu: 30.09.2016r.
Opiekun stażu: mgr Marta Jarząbek

Lubin, 03. 11. 2014r.
Moje cele główne:
✓ Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której odbywam staż oraz posługiwanie się tymi przepisami.
✓ Wzbogacenie i doskonalenie warsztatu pracy, aby stworzyć uczniom warunki do wszechstronnego rozwoju intelektualnego.
✓ Poznanie problemów uczniów, ich przyczyn i wypracowanie sposobów ich rozwiązywania.
✓ Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

I Kierunki rozwoju – moje priorytety:
✓ Uczestnictwo w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze Statutu i potrzeb szkoły.
✓ Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki w pracy z uczniami.
✓ Umiejętność stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
✓ Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problemów środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
✓ Umiejętność doskonalenia warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w podejmowanych działaniach.

II Uzasadnienie i motywacja przyjętych kierunków rozwoju zawodowego:
Przyjęte priorytety wynikają z dokonanej samooceny dotychczasowego dorobku zawodowego, umożliwią mi doskonalenie warsztatu i metod pracy, a w rezultacie uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego. Chciałabym pogłębić swoją wiedzę w zakresie technik informacyjnych i komputerowych, aby w pełni wykorzystywać je w prowadzeniu zajęć edukacyjnych, jak również chciałabym szukać metod właściwego rozpoznawania i rozwiązywania problemów uczniów. W ten sposób chcę połączyć efektywne przekazywanie wiedzy z pracą wychowawczą, co w rezultacie przyczyni się do wszechstronnego rozwoju ucznia.

§ 7, ust. 2, pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

|L.p. |Zadania |Forma realizacji |Dowód realizacji |Termin realizacji |
| | |1. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących | | |
| | |system awansu zawodowego |Notatki z analizy | |
| | |Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| | |nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 860, poz. 2593 z późniejszymi zmianami),| | |
| | |Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni| | |
|1. | |awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580), | | |
| | |Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 z |Wykaz tekstów aktów prawnych, | |
| |Poznanie procedury awansu zawodowego |późniejszymi zmianami), |publikacji w|Cały ...