Dodaj publikację
Autor
Ilona Rupińska
Data publikacji
2015-08-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
62

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny dla uczniów I klasy gimnazjum dotyczący hydrostatyki i elektrostatyki.
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści

Instrukcja do projektu edukacyjnego:

„Ciśnienie wokół nas”.

I. Temat:

Temat naszego projektu edukacyjnego brzmi „Ciśnienie wokół nas”. Uczestnicy koła fizycznego, prowadzonego przez nauczycielkę fizyki Ilonę Rupińską, pragną przedstawić ciekawe zagadnienia z dziedziny fizyki dotyczące hydrostatyki i aerostatyki.

II. Cele:

Realizując projekt możemy dowiedzieć się:

1. Jak wykorzystywane jest prawo Pascala i prawo Archimedesa w życiu codziennym?

2. Jaki wpływ na ciśnienie ma temperatura?

3. Od czego zależy lot balonem?

A także możemy:

1. Poznać doświadczenia pokazujące wykorzystanie prawa Pascala i prawa Archimedesa w życiu codziennym

2. Sprawdzić jak zależy ciśnienie od temperatury.

3. Usystematyzować wiadomości na temat ciśnienia.

4. Wykonać pokazy interesujących doświadczeń.

5. Przygotować film oraz prezentację multimedialną i przedstawić ją publicznie.

4. Dokonać samooceny i oceny zespołu.

5. Przygotować sprawozdanie z projektu.

III. Źródła informacji:

1. Podstawa programowa dla uczniów gimnazjum.

2. Publikacje internetowe.

3. Podręczniki oraz poradniki do nauczania fizyki z różnych wydawnictw: ZAMKOR, NOWA ERA, WSIP

IV. Zadania i sposoby realizacji:

• Przygotowanie projektu

1. Uczniowie na spotkaniu koła fizycznego otrzymują od nauczyciela czysty druk instrukcji do projektu i wspólnie ustalają: temat projektu, cele projektu, formy realizacji zadań w projekcie, harmonogram prac, formę prezentacji publicznej.

2. Podczas kolejnego spotkania uczniowie zapoznają się z przygotowaną instrukcją do projektu, poznają kryteria oceny ich pracy w projekcie.

3. Opiekun projektu i uczniowie dokonują podziału prac w projekcie i podpisują kontrakty.

• Realizacja projektu

1. Uczestnicy projektu samodzielnie przygotowują, korzystając z materiałów źródłowych zaproponowanych przez nauczyciela, problemy badawcze.

2. W kolejnym tygodniach uczniowie przeprowadzają zaplanowane przez siebie doświadczenia.

3. Następnie uczestnicy projektu przygotowują film oraz prezentację multimedialną.

• Prezentacja publiczna i ocena projektu.

1. Uczestnicy projektu przygotowują prezentację multimedialną, w której przedstawiają swoją pracę w projekcie.

2. W dniu Festiwalu Projektów przedstawiają publicznie swoją prezentację i odpowiadają na pytania komisji dotyczące projektu.

3. W następnym tygodniu dokonują samooceny i oceny pracy zespołu;

4. Opiekun projektu dokonuje oceny pracy uczniów zgodnie z kryteriami, które przekazał uczniom wcześniej.

5. Uczniowie piszą sprawozdanie swojego projektu.

V. Harmonogram

Rozpoczęcie projektu 7 luty 2012r. Prezentacja publiczna w dniu Festiwalu Projektów. Dokonanie samooceny i oceny pracy zespołu po Festiwalu. Sporządzenie sprawozdania projektu w tydzień po Festiwalu. Zakończenie projektu: tydzień po Festiwalu Projektów (maj 2012r).

VI. Sposoby i terminy konsultacji:

Spotkania uczestników projektu będą miały miejsce w każdy wtorek w sali 26.

od 14.30 do 16.05.

VII. Sposób dokumentowania:

Wyznaczony uczeń (sekretarz projektu) prowadzi teczkę, w której zbiera materiały wypracowane przez uczestników projektu.

VIII. Sposób prezentacji publicznej:

Prezentacja ...