Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Instrukcja do projektu edukacyjnego:
„Ciśnienie wokół nas”.
I. Temat:
Temat naszego projektu edukacyjnego brzmi „Ciśnienie wokół nas”. Uczestnicy koła fizycznego, prowadzonego przez nauczycielkę fizyki Ilonę Rupińską, pragną przedstawić ciekawe zagadnienia z dziedziny fizyki dotyczące hydrostatyki i aerostatyki.
II. Cele:
Realizując projekt możemy dowiedzieć się:
1. Jak wykorzystywane jest prawo Pascala i prawo Archimedesa w życiu codziennym?
2. Jaki wpływ na ciśnienie ma temperatura?
3. Od czego zależy lot balonem?
A także możemy:
1. Poznać doświadczenia pokazujące wykorzystanie prawa Pascala i prawa Archimedesa w życiu codziennym
2. Sprawdzić jak zależy ciśnienie od temperatury.
3. Usystematyzować wiadomości na temat ciśnienia.
4. Wykonać pokazy interesujących doświadczeń.
5. Przygotować film oraz prezentację multimedialną i przedstawić ją publicznie.
4. Dokonać samooceny i oceny zespołu.
5. Przygotować sprawozdanie z projektu.
III. Źródła informacji:
1. Podstawa programowa dla uczniów gimnazjum.
2. Publikacje internetowe.
3. Podręczniki oraz poradniki do nauczania fizyki z różnych wydawnictw: ZAMKOR, NOWA ERA, WSIP
IV. Zadania i sposoby realizacji:
• Przygotowanie projektu
1. Uczniowie na spotkaniu koła fizycznego otrzymują od nauczyciela czysty druk instrukcji do projektu i wspólnie ustalają: temat projektu, cele projektu, formy realizacji zadań w projekcie, harmonogram prac, formę prezentacji publicznej.
2. Podczas kolejnego spotkania uczniowie zapoznają się z przygotowaną instrukcją do projektu, poznają kryteria oceny ich pracy w projekcie.
3. Opiekun projektu i uczniowie dokonują podziału prac w projekcie i podpisują kontrakty.
• Realizacja projektu
1. Uczestnicy projektu samodzielnie przygotowują, korzystając z materiałów źródłowych zaproponowanych przez nauczyciela, problemy badawcze.
2. W kolejnym tygodniach uczniowie przeprowadzają zaplanowane przez siebie doświadczenia.
3. Następnie uczestnicy projektu przygotowują film oraz prezentację multimedialną.
• Prezentacja publiczna i ocena projektu.
1. Uczestnicy projektu przygotowują prezentację multimedialną, w której przedstawiają swoją pracę w projekcie.
2. W dniu Festiwalu Projektów przedstawiają publicznie swoją prezentację i odpowiadają na pytania komisji dotyczące projektu.
3. W następnym tygodniu dokonują samooceny i oceny pracy zespołu;
4. Opiekun projektu dokonuje oceny pracy uczniów zgodnie z kryteriami, które przekazał uczniom wcześniej.
5. Uczniowie piszą sprawozdanie swojego projektu.
V. Harmonogram
Rozpoczęcie projektu 7 luty 2012r. Prezentacja publiczna w dniu Festiwalu Projektów. Dokonanie samooceny i oceny pracy zespołu po Festiwalu. Sporządzenie sprawozdania projektu w tydzień po Festiwalu. Zakończenie projektu: tydzień po Festiwalu Projektów (maj 2012r).
VI. Sposoby i terminy konsultacji:
Spotkania uczestników projektu będą miały miejsce w każdy wtorek w sali 26.
od 14.30 do 16.05.
VII. Sposób dokumentowania:
Wyznaczony uczeń (sekretarz projektu) prowadzi teczkę, w której zbiera materiały wypracowane przez uczestników projektu.
VIII. Sposób prezentacji publicznej:
Prezentacja ...