Dodaj publikację
Autor
Ilona Rupińska
Data publikacji
2015-08-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania z fizyki w gimnazjum.
 Pobierz (pdf, 268,8 KB)

Podgląd treści

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA FIZYKA I ASTRONOMIA

na rok szkolny 2013/14

dla klas I-III

nauczyciele prowadzący – mgr Lucyna Ulanowska

mgr Ilona Rupińska


Poniższy system oceniania jest zgodny z rozporządzeniem MENiS z dn. 7 września 2004r. w sprawie warunków i

sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w
szkołach publicznych ( Dz.U. Nr 199, poz. 2046 z dn. 13 września 2004 r. ). PSO jest zgodny z WSO.

Niniejszy system oceniania obowiązuje klasy I, II i III Gimnazjum nr 1 w Brodnicy. Uczniowie korzystają z

podręczników wydawnictwa Nowa Era, zbioru zadań oraz zeszytów przedmiotowych (bez zeszytów ćwiczeń) .

I. Cele edukacyjne :

1. Budzenie zainteresowań prawidłowościami świata przyrody.
2. Rozumienie zjawisk fizycznych w otaczającym świecie.
3. Rozumienie podstawowych praw opisujących przebieg zjawisk fizycznych i astronomicznych w przyrodzie.
4. Posługiwanie się elementarnymi wiadomościami z dziedziny fizyki do rozwiązywania prostych i typowych

problemów w praktyce życia codziennego.

5. Rozwijanie zainteresowań uczniów pragnących pogłębić wiedzę z fizyki.
6. Wdrażanie do korzystania z różnych źródeł wiedzy.
7. Uświadomienie znaczenia nauk przyrodniczych na podstawie fizyki i astronomii w procesie rozwoju cywilizacji.
8. Nabycie umiejętności i nawyku postępowania zgodnego z zasadami dbałości o własne zdrowie i ochronę

środowiska.

II. Zasady systemu oceniania

1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
2. Ocena ma dostarczyć uczniom, rodzicom i nauczycielowi rzetelnej informacji o specjalnych uzdolnieniach,

postępach i trudnościach ucznia.

3. Każda ocena jest opatrzona komentarzem nauczyciela ustnym lub pisemnym.
4. Zawartością komentarza są wskazówki dla ucznia, w jaki sposób może on podnieść swoje osiągnięcia edukacyjne.
5. Wymagania edukacyjne formułowane są zgodnie z podstawą programową oraz " Programem nauczania fizyki i

astronomii" - DKW- 4014- 93/99.

6. Stosuje się dwa poziomy wymagań: podstawowy i ponadpodstawowy.
7. Wymagania ponadpodstawowe zawierają w sobie wymagania podstawowe. Aby zaliczyć poziom

ponadpodstawowy należy najpierw zaliczyć poziom podstawowy.

8. Stosuje się skalę ocen i system znaków omówionych w zasadach ogólnych.
9. Sprawdziany i odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
10. Każdy sprawdzian, oceniony na ocenę niedostateczną, można poprawić. Poprawa jest dobrowolna i odbywa się w
ciągu dwóch tygodni od dnia podania informacji o ocenach. Uczeń poprawia sprawdzian tylko raz i brana jest pod
uwagę ocena z poprawy.

11. Po dłuższej nieobecności w szkole (powyżej jednego tygodnia) uczeń ma prawo nie być oceniany przez tydzień (nie

dotyczy sprawdzianów).

12. Uczeń jest zobowiązany do noszenia zeszytu przedmiotowego, podręcznika i zbioru zadań na każdą lekcję.
13. Uczeń ma prawo do dwukrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji ...