Dodaj publikację
Autor
Ewelina Brodowska
Data publikacji
2015-08-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
46

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela języka angielskiego w gimnazjum i liceum.
 Pobierz (doc, 84,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

IMIĘ I NAZWISKO: Ewelina Brodowska
MIEJSCE PRACY: Zespół Szkół Katolickich im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Piszu
ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego
WYKSZTAŁCENIE: magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
TERMIN I WYMIAR ODBYWANIA STAŻU: 01.09.2013r.-31.05.2016r. (2 lata i 9 miesięcy)

Plan napisany zgodnie z rozporządzeniem MEN i S z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami.

§ 7. Ust. 2
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1 |2 |3 |4 |
|Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. |- Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego. |Okres stażu | |
| |- Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i przygotowanie prezentacji | | |
| |dorobku. |Wrzesień 2013 |Wniosek, plan rozwoju, sprawozdanie |
| | | | |
| | | | |
|Nawiązanie współpracy |- Ustalenie zasad współpracy. |Okres stażu |Notatki własne, dokumentacja |
|z opiekunem stażu. |- Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. | | |
| |- Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna i dyrekcji. | | |
| |- Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji. | | |
|Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób |- Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału języka angielskiego i | |Ankiety, opracowania |
|zapewniający właściwą realizację zadań szkoły. |wdrażanie różnych metod nauczania (w tym metod aktywizujących). | | |
| |- Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora Szkoły, omawianie przeprowadzonych zajęć. |Okres stażu | |
| |- Udział w lekcjach otwartych. | |Według harmonogramu, konspekty lekcji |
| | | | |
| | | |Notatki własne |
|Pogłębianie swojej wiedzy |- Udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, | |Dyplomy, zaświadczenia, certyfikaty |
|i umiejętności zawodowych poprzez udział w różnych |warsztaty, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) . |Okres stażu | |
|formach kształcenia. |- Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych. | | |
|Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych. |- Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. -Uzupełnianie zaplecza |Okres stażu |Zgromadzone materiały |
| |samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych, dokonywanie ich analizy oraz wprowadzanie ich | | |
| |ewentualnych zmian . | | |
|Modyfikowanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy |- Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia (samodzielna obserwacja spotkania zespołów|Okres stażu |Ewaluacja zajęć |
|(metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu |wychowawczych lub zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno Pedagogicznej) | |i oczekiwań uczniów, |
|oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb |- Prowadzenie konsultacji | | |
|edukacyjnych indywidualnego ucznia. | | | |
| | | |Notatki własne |
|Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań |- Organizowanie konkursów, zawodów, imprez szkolnych. |Okres stażu |Notatki własne |
|przy współpracy z innymi nauczycielami. |- Współudział w organizacji uroczystości szkolnych, apeli itp. | | |
|Prowadzenie dokumentacji zgodnie z zasadami |- Prowadzenie dziennika lekcyjnego, dzienników zajęć. |Na bieżąco | |
|obowiązującymi w szkole. | | | |
| | | | |
|Prowadzenie dokumentacji własnych działań zgodnie |- Prowadzenie teczki awansu ...