Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
załącznik nr,....................
Kotuń 18.06.2015r.
Urszula Wolińska-Roman
SPRAWOZDANIE Z ZAJĘC DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH
ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
SEMESTR II 2014/2015
Kontynuując realizację treści programowych w oddziale przedszkolnym, stwarzałam sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia i doskonalenia sprawności umysłowych: spostrzegania, porównywania, odnajdywania różnic, klasyfikowania, analizy i syntezy, układaniu wzorów z mozaiki. W swojej pracy skupiałam uwagę na rozwijaniu wyobraźni twórczej i pomysłowości dzieci, kształtowaniu postaw społeczno- moralnych, na uczeniu umiejętności współżycia i współdziałania z rówieśnikami. Dzieci w zadowalającym stopniu potrafią dokonywać analizy i syntezy prostych wyrazów w tym wyróżniać, rozpoznawać i powtarzać głoski. Dzieci uczyły się globalnego czytania poprzez całościowe rozpoznawanie wyrazów zapisanych pod obrazkami, uczyły się dopasowywać wyrazy do poszczególnych obrazków jak również poznawały te wyrazy w języku angielskim. Dzięki temu niektóre dzieci potrafią czytać krótkie teksty w powiązaniu z oglądaniem odpowiednich ilustracji. Zapoznane zostały z podstawowymi figurami geometrycznymi. Klasyfikują zbiory według wzrastającej i malejącej liczby elementów. Posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10 (dodają i odejmują na konkretach).
Dzieci chętnie podejmują działania artystyczne, spontanicznie rysują, malują, lepią i tworzą projekty. Uczestniczą w zabawach badawczych oraz wszechstronnej aktywności ruchowej przejawiającej się w tańcu i gimnastyce porannej.
Kształtując prawidłową postawę, dzieci utrwalają znajomość orientacji w schemacie własnego ciała i drugiej osoby. Organizują swobodne zabawy ruchowe. Chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych kształtujących postawę: orientacyjno-porządkowe, z elementami czworakowania, biegu, podskoku, czołgania rzutu i chwytu.
Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe to najlepsze formy dbałości o rozwój fizyczny dziecka i dlatego zajmowały one szczególne miejsce w mojej pracy. Jeśli chodzi o aktywność muzyczną- dzieci słuchały piosenek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych z nagrań, uczyły się śpiewać. Wykorzystywałam ćwiczenia emisyjne, ortofoniczne, kształtowałam umiejętność estetycznego poruszania się w rytm muzyki, układałam choreografie tańców. Raz w miesiącu dzieci miały możliwość uczestniczenia w koncertach organizowanych przez MOKiS w Siedlcach, dzięki czemu poznawały m.in. różnorodne instrumenty muzyczne, tańce i utwory o różnorodnym charakterze.
Dzieci aktywnie brały udział podczas zajęć kulinarnych, poznawały zasady posługiwania się przyrządami i urządzeniami kuchennymi podczas przygotowywania sałatki owocowej, marchewkowego ciasta czy wiosennych kanapek.
W naszej klasie bardzo często gościliśmy Panie stażystki z przedszkola, które były czynnymi obserwatorami zajęć.
Pracując z dziećmi w oparciu o program wychowania przedszkolnego można zauważyć efekty ich aktywności. W sferze społecznej prawie wszystkie dzieci podają swoje dane osobowe, są samodzielne w czynnościach samoobsługowych, oraz organizowaniu swobodnej działalności stosownie do swoich możliwości, często wykazują inicjatywę w działaniu, nazywają swoje emocje, określają wartości na zasadzie przeciwieństw, znają zasady ustalone w przedszkolu, ale nie zawsze ...