Dodaj publikację
Autor
Kamila Warot
Data publikacji
2015-09-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera szczegółowe informacje na temat systemu oceniania uczniów na zajęciach języka angielskiego w szkole podstawowej: sposoby pomiaru wiedzy uczniów, kryteria oceniania, warunki nieprzygotowania i poprawy ocen itp.
 Pobierz (docx, 22,4 KB)

Podgląd treści

PZO obejmują ocenę wiadomości, umiejętności, postaw uczniów i są zgodne z postanowieniami Statutu Szkoły Podstawowej im. I. A. Zboińskiego w Kikole oraz Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania.

Ocenianie osiągnięć ucznia i jego postępów w nauce jest dokonywane systematycznie w różnych formach.

I. Oceniane formy aktywności (pomiar osiągnięć uczniów):

- odpowiedzi ustne (znajomość materiału z 3 ostatnich lekcji, a w przypadku lekcji powtórzeniowych z całego działu)

-rozwiązywanie zadań zawartych w pracach kontrolnych (testy, kartkówki zapowiedziane i niezapowiedziane z 3 ostatnich lekcji, kartkówki ze znajomości słownictwa itp.)

- aktywny udział w zajęciach lekcyjnych

-prace projektowe – prace zespołowe na lekcji

-zadania domowe (w zeszycie przedmiotowym i zeszycie ćwiczeń)

II. Kryteria i sposoby oceniania:

1.Odpowiedzi ustne:

poprawność i zawartość merytoryczna

poprawność językowa i gramatyczna

poprawność wymowy

płynność

2. Wypowiedzi pisemne:

Odpowiedź na pytania

Wykonanie ćwiczeń gramatycznych, słuchania ze zrozumieniem

Redagowanie form wypowiedzi, takich jak opowiadanie, opis (postaci, ilustracji), list prywatny (e-mail), list formalny, kartka pocztowa, notatka (w formie planu, tabeli, wykresu) itp.

Prace pisemne mogą być wykonywane w ramach zadania domowego lub w czasie lekcji.

Testy przeprowadzane są po zakończeniu działu i poprzedzone powtórzeniem.

Testy zapowiadane są z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Poza tym nauczyciel podaje zakres materiału, z którego będzie zapowiedziany test.

Kartkówki obejmują materiał z nie więcej niż 3 ostatnich lekcji; mogą sprawdzać zadania domowe lub słownictwo z lekcji (czas trwania do 15 minut).

Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców.

Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia.

Uczeń z opinią z poradni psychologiczno-pedagogicznej na temat specyficznych trudności w uczeniu się, pisze testy, kartkówki i prace domowe dostosowane do swoich potrzeb i możliwości.

Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oceniany jest zgodnie z wkładem pracy i wysiłkiem proporcjonalnym do swoich możliwości.

3. Nauczyciel oddaje poprawione prace klasowe w terminie do 2 tygodni, a kartkówki w ciągu tygodnia.

4. W przypadku prac pisemnych przyjmuje się przeliczanie oceny według kryteriów:

94%-100% bardzo dobry (celujący za zadanie dodatkowe)

88%-93% bardzo dobry minus (5-)

82%-87% dobry plus (4+)

76%-81% dobry (4)

71%-75% dobry minus (4-)

65%-70% dostateczny plus (3+)

60%-64% dostateczny

55%-59% dostateczny minus (3-)

50%-54% dopuszczający plus (2+)

43%-49% dopuszczający (2)

38%-42% dopuszczający minus (2-)

Poniżej 38% niedostateczny (1)

5. Sposoby poprawy osiągnięć edukacyjnych:

Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną z testu, kartkówki lub odpowiedzi w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Uczeń ma prawo poprawić ocenę z testu w ciągu 2 tygodni od oddania i omówienia ...