Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PZO obejmują ocenę wiadomości, umiejętności, postaw uczniów i są zgodne z postanowieniami Statutu Szkoły Podstawowej im. I. A. Zboińskiego w Kikole oraz Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania.
Ocenianie osiągnięć ucznia i jego postępów w nauce jest dokonywane systematycznie w różnych formach.
I. Oceniane formy aktywności (pomiar osiągnięć uczniów):
- odpowiedzi ustne (znajomość materiału z 3 ostatnich lekcji, a w przypadku lekcji powtórzeniowych z całego działu)
-rozwiązywanie zadań zawartych w pracach kontrolnych (testy, kartkówki zapowiedziane i niezapowiedziane z 3 ostatnich lekcji, kartkówki ze znajomości słownictwa itp.)
- aktywny udział w zajęciach lekcyjnych
-prace projektowe – prace zespołowe na lekcji
-zadania domowe (w zeszycie przedmiotowym i zeszycie ćwiczeń)
II. Kryteria i sposoby oceniania:
1.Odpowiedzi ustne:
poprawność i zawartość merytoryczna
poprawność językowa i gramatyczna
poprawność wymowy
płynność
2. Wypowiedzi pisemne:
Odpowiedź na pytania
Wykonanie ćwiczeń gramatycznych, słuchania ze zrozumieniem
Redagowanie form wypowiedzi, takich jak opowiadanie, opis (postaci, ilustracji), list prywatny (e-mail), list formalny, kartka pocztowa, notatka (w formie planu, tabeli, wykresu) itp.
Prace pisemne mogą być wykonywane w ramach zadania domowego lub w czasie lekcji.
Testy przeprowadzane są po zakończeniu działu i poprzedzone powtórzeniem.
Testy zapowiadane są z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Poza tym nauczyciel podaje zakres materiału, z którego będzie zapowiedziany test.
Kartkówki obejmują materiał z nie więcej niż 3 ostatnich lekcji; mogą sprawdzać zadania domowe lub słownictwo z lekcji (czas trwania do 15 minut).
Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców.
Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia.
Uczeń z opinią z poradni psychologiczno-pedagogicznej na temat specyficznych trudności w uczeniu się, pisze testy, kartkówki i prace domowe dostosowane do swoich potrzeb i możliwości.
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oceniany jest zgodnie z wkładem pracy i wysiłkiem proporcjonalnym do swoich możliwości.
3. Nauczyciel oddaje poprawione prace klasowe w terminie do 2 tygodni, a kartkówki w ciągu tygodnia.
4. W przypadku prac pisemnych przyjmuje się przeliczanie oceny według kryteriów:
94%-100% bardzo dobry (celujący za zadanie dodatkowe)
88%-93% bardzo dobry minus (5-)
82%-87% dobry plus (4+)
76%-81% dobry (4)
71%-75% dobry minus (4-)
65%-70% dostateczny plus (3+)
60%-64% dostateczny
55%-59% dostateczny minus (3-)
50%-54% dopuszczający plus (2+)
43%-49% dopuszczający (2)
38%-42% dopuszczający minus (2-)
Poniżej 38% niedostateczny (1)
5. Sposoby poprawy osiągnięć edukacyjnych:
Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną z testu, kartkówki lub odpowiedzi w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Uczeń ma prawo poprawić ocenę z testu w ciągu 2 tygodni od oddania i omówienia ...