Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
realizowany w okresie od 1 września 2015 r. do 31 maja 2018 r.
BEATA PACHOLSKA - PARZYSZ
NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY UBIEGAJĄCY SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ W PRUSACH
Opiekun stażu: mgr Maria Hejna – nauczyciel mianowany
Podstawa prawna: Rozporządzenia MEN z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2007r. Nr 214 poz.1580)
CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO – NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
W okresie odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego będę:
❖ uczestniczyła w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, opiekuńczych i innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
❖ pogłębiała wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
❖ uaktualniała wiedzę dotyczącą prawa oświatowego i zasad funkcjonowania szkoły.
|ZADANIA WYNIKAJĄCE |FORMY |TERMIN |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |UWAGI |
|Z ROZPORZĄDZENIA |REALIZACJI ZADAŃ | | | |
|§7 ust.2 pkt.1 |Analiza podstawowych aktów prawnych prawa oświatowego |Na bieżąco w miarę potrzeb |Poprawnie sformułowany wniosek o | |
|Umiejętność organizacji i |dotyczących uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu | |rozpoczęcie stażu. | |
|doskonalenia własnego warsztatu pracy, oceniania|zawodowego (ustawy, rozporządzenia wykonawcze). | |Poprawnie opracowany projekt planu rozwoju | |
|skuteczności działań oraz w razie |Systematyczna współpraca z opiekunem stażu: | |zawodowego. | |
|potrzeby przeprowadzania ich ewaluacji |zawarcie kontraktu współpracy, | | | |
| |spotkania informacyjno- konsultacyjne, | |Kontrakt | |
| |udział w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu, jak |Wrzesień 2015 |Potwierdzenie opiekuna stażu | |
| |również innych nauczycieli, |W miarę potrzeb |Konspekty zajęć | |
| |prowadzenie zajęć w obecności opiekuna (analiza własnych | | | |
| |zajęć). |Cały okres stażu |Konspekty zajęć | |
| |Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań | | | |
| |placówki szkolnej. |Cały okres stażu | | |
| |Uczestniczenie w pracach organów placówki związanych z | | | |
| |realizacją jej podstawowych funkcji oraz wynikających z | | | |
| |nich zadań (udział w zebraniach Rady Pedagogicznej) | | | |
| |Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia | | | |
| |zawodowego organizowanych przez doradcę metodycznego: | |Potwierdzenie dyrektora | |
| |zajęcia otwarte, | | | |
| |zajęcia warsztatowe. |Wrzesień-październik 2015 | | |
| |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, | |Wyciągi z protokołów z posiedzeń | |
| |warsztaty, konferencje). | |Rady Pedagogicznej potwierdzone przez | |
| |Wzbogacanie swojego warsztatu pracy w nowe pomoce |Cały okres stażu |dyrektora | |
| |dydaktyczne, takie jak: płyty CD i DVD, karty | | | |
| |obrazkowe, plakaty, książki. | |Potwierdzenie udziału | |
| |Prowadzenie lekcji otwartych w obecności rodziców | | | |
| |lub innych nauczycieli. | | | |
| | |Cały okres stażu | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Zaświadczenia | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Cały okres stażu |Spis zgromadzonych pomocy | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Cały okres stażu | | |
| | | |Scenariusze zajęć | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Raz w roku | | |
|§7 ust.2 pkt.2 |Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego |Cały okres stażu |Notatki, wnioski z rozmów | |
|Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb |i lokalnego: | | | |
|rozwojowych dzieci, problematyki środowiska |rozpoznawanie potrzeb rozwojowych uczniów i| | | |
|lokalnego oraz współczesnych problemów |sytuacji ...