Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Krawczyk
Data publikacji
2015-09-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
236

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć mających na celu usprawnienie ruchowe i psychoruchowe w zakresie motoryki małej. Zajęcia przeprowadzone z uczniami w szkole specjalnej.
 Pobierz (pdf, 289,7 KB)

Podgląd treści

Usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie motoryki małej

Konspekt zajęć



CELE OGÓLNE:

 usprawnianie małej motoryki;
 wydłużanie czasu skupiania uwagi nad daną czynnością;
 wyzwalanie aktywności dziecka.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela;

 samo lub z pomocą rozprowadza farbę na dużym arkuszu papieru;

 potrafi same lub z pomocą dmuchać;
 odkręca kurki kranu, samodzielnie lub z pomocą namydla i wyciera ręce.

FORMA: zajęcia grupowe.
CZAS: 45 minut
CELE GŁÓWNE:
· usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej
· usprawnianie małej i dużej motoryki
· wyzwalanie aktywności ruchowej dziecka
· doskonalenie komunikacji i porozumiewania się
· rozwijanie umiejętności współdziałania
· rozwijanie aktywności poznawczej, orientacji w schemacie ciała
Metody pracy - praktycznego działania , słowna

CZĘŚĆ WSTĘPNA
Przebieg zajęć:
Zajęcia wstępne
Przywitanie dziecka piosenką pt.:
,,Witaj...” wymieniając jego imię
Witaj.., witaj .. / jak się masz? / bis
Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy.
/ bądź wśród nas. / bis

Zajęcia właściwe
Ćwiczenia usprawniające pracę dłoni
Malowanie farbami

 Zamalowywanie dużych powierzchni farbami za pomocą pędzli zrobionych z różnych

materiałów : waty, materiału, gąbki - usprawnianie pracy ręki i dłoni, usprawnianie koordynacji
wzrokowo – ruchowej

 Malowanie farbami od szablonu - usprawnianie pracy ręki i dłoni, usprawnianie koordynacji

wzrokowo – ruchowej

Indywidualna praca z uczestnikiem zajęć. Zachęcanie do aktywności ruchowej.
Czas na wrażenia dotykowe związane z konsystencją farby jej temperaturą oraz fakturą szarego
papieru następnie folii. Malowanie palcami, całą dłonią, obiema rękoma.
3. Zajęcia końcowe

 pożegnanie: podziękowanie dziecku za udział w zajęciach, pochwalenie go za aktywność,

podanie ręki i powiedzenie „Do widzenia”