Dodaj publikację
Autor
Aneta Chiniewicz
Data publikacji
2015-09-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
65

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to projekt planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego, który ubiega się o awans na nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 31,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Aneta Chiniewicz, nauczyciel wychowania przedszkolnego i języka angielskiego

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2018r.

Opiekun stażu: mgr Joanna Szuran

Miejsce pracy: Przedszkole Miejskie nr 12 „Niezapominajka” w Słupsku

Plan rozwoju zawodowego opracowano na podstawie następujących aktów prawnych:

Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku (rozdział 3a),

Ustawa z dnia 18 lutego 2000 roku o zmianie ustawy Karta Nauczyciela,

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r.

Cele opracowanego planu rozwoju

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

poszerzenie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły,

pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe,

podniesienie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań,

aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły,

rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego,

uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.

Wymagania egzaminacyjne niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego:

§ 7 ust. 2, pkt1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Lp.

Zadania do wykonania i formy ich realizacji

Termin realizacji

Dowody realizacji

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego:

- analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego

- śledzenie stron internetowych MEN, Kuratorium Oświaty w Gdańsku

- złożenie wniosku o rozpoczęciu stażu,

- opracowywanie okresowych sprawozdań z przebiegu awansu zawodowego,

- opracowanie planu rozwoju zawodowego,

- opracowanie projektu sprawozdania,

- uaktualnianie wiedzy na temat awansu.

Wrzesień 2015

Cały okres stażu

Wrzesień 2015

Cały okres stażu

Wrzesień 2015

Czerwiec 2015

Cały okres stażu

Wydruki aktów prawnych

Notatki własne

Wniosek

Sprawozdania okresowe

Plan rozwoju zawodowego

Sprawozdanie

Notatki własne

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, systematyczna współpraca z opiekunem stażu w zakresie podejmowanych działań dydaktyczno – wychowawczych:

- ustalenie zasad współpracy i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu,

- ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu,

- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli,

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz innych nauczycieli.

Wrzesień 2015

Wrzesień 2015

Zgodnie z planem rocznym

Raz w miesiącu

Kontrakt

Harmonogram spotkań

Scenariusz zajęć, arkusz obserwacji

Scenariusz zajęć, arkusz obserwacji

3.

Poszerzanie ...