Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
`PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ2015/2016Opracowała: mgr Elżbieta Krajewska
WRZESIEŃ1 – 4.09ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO Powitanie nowych członków świetlicy.
Zabawy integracyjne w grupie (poznajemy swoje imiona) -„ Podaj imię”.
Zapoznanie najmłodszych uczniów z nowym miejscem jakim jest świetlica- odczytanie Regulaminu świetlicy.Wykonanie kotylionów z imieniem. Ozdabianie pierwszej litery imieniaZabawy ruchowa na świeżym powietrzu.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej. 7 – 11.09 POZNAJEMY SIĘ .
Wspólne układanie regulaminu świetlicy. „ Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe”- co to oznacza?
Rozmowy na temat poszanowania gier, książek.
Co robimy w świetlicy, aby było miło i ładnie – plakat
Zabawy na placu zabaw.Gra w dwa ognie, kolory.
Gra „ Kuku ” – rozpoznawanie głosów koleżanek i kolegów.
Słuchanie ulubionych piosenek.
14 – 18.09JESTEM BEZPIECZNY W DRODZE DO SZKOŁY I W SZKOLERozmowa na temat bezpiecznego zachowania się na terenie szkoły podczas przerw i w drodze do szkoły.Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego.Wykonywanie znaków drogowych Mój znaczek odblaskowy-projekt, technika dowolna.Wykonanie makiety skrzyżowania.
Zabawa ruchowa- mijanie- stój, jedźZabawy na placu zabaw- gra w badmintona i ringo.
Nauka i śpiewanie piosenki „Znaczki odblaskowe”.
21– 25.09NADCHODZI JESIEŃKalendarzowa jesień, co się zmienia w przyrodzie? – pogadanka.
Jak ubieramy się jesienią? – burza mózgów.
Słuchanie wierszy o tematyce jesiennej.
Jesienny pejzaż – praca farbami.Liść – wydzieranka.Zmiana dekoracji w świetlicy. Zabawy rzutne do celu.
Spacer do parkuZabawy ruchowo – naśladowcze przy muzyce.28.09 – 2.10 MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ KRAJ Wspólne czytanie wierszy oraz opowiadań o Łodzi.Poznawanie wybranych wiadomości dotyczących strojów ludowych z różnych regionów Polski.Odszukanie na mapie Polski Łodzi.Zapoznanie się z jej historiąHerb Łodzi– wydzieranka.Konkurs plastyczny „Polskie krajobrazy” – technika prac dowolna .Spacer po okolicy.
Zabawy rzutne do celuZabawy według uznania dzieci. PAŹDZIERNIK
5 – 9.10 JEMY ZDROWO.Jaki to owoc, warzywo? – opisywanie słowem- budowanie zdań złożonych.
Rozmowa z dziećmi na temat darów jesieni.
Pogadanka na temat grzybów – praca z atlasem grzybówUkazanie możliwości wykorzystania darów z sadu, ogrodu- „ burza mózgów”.Owoce, warzywa – wydzieranka lub praca z plasteliną.Zimowe przetwory – wycinanka.Konkurs plastyczny „Zdrowa żywność” – technika prac dowolna .Gra w dwa ognie na boisku szkolnym lub na korytarzu.Nauka piosenki „Ogórek wąsaty”.12 – 16.10 DZIEŃ KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ Rozmowy na temat pracy różnych pracowników oświatyAnaliza treści wiersza „Nasza Pani” – TrelikowejUkładanie treści życzeń, wierszyków dla pani – technika swobodnych tekstów. Upominki dla naszej paniLaurka dla nauczyciela – technika dowolna.Portret mojej pani
Zabawy ruchowo naśladowcze : „ pani i dzieci na spacerze”, „ zbieramy bukiet dla naszej pani”.Nauka piosenki „Nasza pani jest kochana”Koncert życzeń dla nauczycieli.19 – 23 ...