Dodaj publikację
Autor
Marta Augustowska
Data publikacji
2015-09-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka angielskiego związany z Dniem Ziemii
 Pobierz (docx, 18,8 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Klasa: 5a

Data: x

Nauczyciel prowadzący: x

Temat: The Earth- the place we all call home. Ziemia- miejsce, które nazywamy domem.

Czas: 45 minut.

Cele ogólne:

Doskonalenie umiejętności mówienia, pisania i słuchania.

Kształtowanie postaw proekologicznych.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

nazywa elementy krajobrazu przedstawione na obrazkach,

zapisuje poprawnie wyrazy,

współdziała w grupie,

rozumie polecenia nauczyciela.

Metody: audiowizualna, komunikacyjna, reagowania całym ciałem.

Formy pracy: praca zbiorowa, w grupach, indywidualna.

Materiały: obrazki, karty z wyrazami, białe kartki A4, krótki film dotyczący ochrony środowiska, prezentacja multimedialna, nagranie piosenki- Avicii ”The nights”, nagranie i tekst piosenki Magic ”Rude”.

Fazy lekcji:

Wstęp:

Powitanie uczniów.

Sprawdzenie obecności.

Zapoznanie uczniów z tematem (22 kwietnia- Dzień Ziemi). Uczniowie wymieniają wyrazy związane z tym dniem.

Wprowadzenie wyrazów: waterfall, beach, island, lake, volcano, ocean, jungle, mountain, desert, rainbow, forest, river, coast. Uczniowie dopasowują wyrazy do obrazków.

Rozwinięcie:

Praca w grupach- gra “Pass the pen”. W czasie muzyki uczniowie podają sobie długopis. Kiedy muzyka przestaje grać, nauczyciel czyta definicję jednego z poznanych wyrazów. Uczeń, który trzyma długopis zapisuje właściwy wyraz na kartce.

Atlantic, Pacific, Indian- ocean

an area of land full of sand with little water and few or no plants- desert

a stream of water that flows from a high place- waterfall

an area of land, usually in tropical countries, where trees and plants grow close together- jungle

a half circle with seven colours that sometimes appears in the sky when the sun shines through rain- rainbow

a large area of water which has land all around it- lake

a mountain with a large hole at the top which sometimes explodes and produces hot, melted rock and smoke- volcano

a very high hill- mountains

an area of sand or rocks next to the sea- beach

a large area of trees growing closely together- forest

Uczniowie oglądają film dotyczący ochrony środowiska.

Gra ”Hot chairs”. Uczniowie stają w rzędzie. Nauczyciel czyta zdania dotyczące zachowania ludzi względem środowiska.

Don’t drop litter.

Do recycle plastic, metal and glass.

Do write on both sides of a piece of paper.

Do buy recycled products such as notebooks and toilet rolls.

Don’t use plastic bags to carry shopping – use your schoolbag instead.

Do turn off lights when you’re not in a room.

Don’t leave taps on when you’re brushing your teeth.

Do cycle or walk to school.

Don’t eat fast food.

Do talk to your family about ways to ...