Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: 5a
Data: x
Nauczyciel prowadzący: x
Temat: The Earth- the place we all call home. Ziemia- miejsce, które nazywamy domem.
Czas: 45 minut.
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności mówienia, pisania i słuchania.
Kształtowanie postaw proekologicznych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
nazywa elementy krajobrazu przedstawione na obrazkach,
zapisuje poprawnie wyrazy,
współdziała w grupie,
rozumie polecenia nauczyciela.
Metody: audiowizualna, komunikacyjna, reagowania całym ciałem.
Formy pracy: praca zbiorowa, w grupach, indywidualna.
Materiały: obrazki, karty z wyrazami, białe kartki A4, krótki film dotyczący ochrony środowiska, prezentacja multimedialna, nagranie piosenki- Avicii ”The nights”, nagranie i tekst piosenki Magic ”Rude”.
Fazy lekcji:
Wstęp:
Powitanie uczniów.
Sprawdzenie obecności.
Zapoznanie uczniów z tematem (22 kwietnia- Dzień Ziemi). Uczniowie wymieniają wyrazy związane z tym dniem.
Wprowadzenie wyrazów: waterfall, beach, island, lake, volcano, ocean, jungle, mountain, desert, rainbow, forest, river, coast. Uczniowie dopasowują wyrazy do obrazków.
Rozwinięcie:
Praca w grupach- gra “Pass the pen”. W czasie muzyki uczniowie podają sobie długopis. Kiedy muzyka przestaje grać, nauczyciel czyta definicję jednego z poznanych wyrazów. Uczeń, który trzyma długopis zapisuje właściwy wyraz na kartce.
Atlantic, Pacific, Indian- ocean
an area of land full of sand with little water and few or no plants- desert
a stream of water that flows from a high place- waterfall
an area of land, usually in tropical countries, where trees and plants grow close together- jungle
a half circle with seven colours that sometimes appears in the sky when the sun shines through rain- rainbow
a large area of water which has land all around it- lake
a mountain with a large hole at the top which sometimes explodes and produces hot, melted rock and smoke- volcano
a very high hill- mountains
an area of sand or rocks next to the sea- beach
a large area of trees growing closely together- forest
Uczniowie oglądają film dotyczący ochrony środowiska.
Gra ”Hot chairs”. Uczniowie stają w rzędzie. Nauczyciel czyta zdania dotyczące zachowania ludzi względem środowiska.
Don’t drop litter.
Do recycle plastic, metal and glass.
Do write on both sides of a piece of paper.
Do buy recycled products such as notebooks and toilet rolls.
Don’t use plastic bags to carry shopping – use your schoolbag instead.
Do turn off lights when you’re not in a room.
Don’t leave taps on when you’re brushing your teeth.
Do cycle or walk to school.
Don’t eat fast food.
Do talk to your family about ways to ...