Dodaj publikację
Autor
Ilona Buch
Data publikacji
2015-10-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć wprowadzający w tematykę pracy Policji.
 Pobierz (docx, 16,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć

Dzień: PoniedziałekTemat: Poznajemy zawód Policjanta.Opracowanie: Ilona BuchGrupa wiekowa: 4 –latki

Cele ogólne:- poznanie pracy Policjanta,- uświadamianie znaczenia pracy Policji dla wszystkich ludzi,- kształtowanie nawyków kulturalnego widza,- rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego i mowy ciała, - rozwój sprawności manualnych.

Cele szczegółowe:Dziecko:- czuje się lubiane,- formułuje wypowiedzi na określony temat,- koncentruje swoją uwagę na minimum 15 minut,- poznaje zawód Policjanta,- poznaje, czym zajmuje się Policja,- odgrywa role w zabawach parateatralnych,- uczy się, jak być kulturalnym widzem,- potrafi reagować na sygnał słowny i wzrokowy,- usprawnia motorykę dużą i małą,- osłuchuje się z piosenką „Samochody”;

Metody pracy:- słowne- aktywizujące- czynne

Formy pracy:- indywidualna- zespołowa

Środki dydaktyczne:Rysunki przedstawiające pracę Policji, płyta CD z piosenką powitalną i piosenką „Samochody”, torebka, krążki lub zabawki – 2 samochody, wędka – zabawka, lizak policyjny, rolki po ściereczkach kuchennych, koła z tektury, koła czerwone z papieru, farba, klej, nożyczki.

Przebieg zajęć głównych:1. Powitanie muzyczne: Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło, zabawą i piosenką witamy się wesoło !2. Zaciekawienie dzieci tematem zajęć. Zagadka.Kto na skrzyżowaniubez obawy staje.Bo ręką zatrzymaauta i tramwaje?Policjant.3. Czym zajmują się panowie Policjanci i panie Policjantki?Wysłuchanie swobodnych wypowiedzi dzieci , prostujemy błędne wypowiedzi.4. Scenki. Nauczyciel zaprasza dzieci do odegrania scenek. 1 scenka: pani Kasia z torebką wraca z zakupów, nagle podbiega złodziej i wyrywa jej torebkę.Pytanie do dzieci: Kogo może poprosić o pomoc pani Kasia? Policję!2 scenka:Pan Krzyś jedzie szybko samochodem i uderza w samochód pana Franka – zbił mu jedną z lamp. Kogo wezwie na pomoc Pan Franek? Policję!Scenka 3: Małe dziecko płacze i szuka mamy. Pyta spotkaną dorosłą osobę o pomoc. Do go mogą się zwrócić o pomoc w szukaniu rodziców? Do Policji !Scenka 4: Pan Jan i Piotr łowią ryby nad rzeką. Pan Jan podchodzi zbyt blisko brzegu i wpada do wody! Całą scenę widzi przyjaciel. Kogo może wezwać na pomoc? Policję rzeczną!W scenkach jako narrator pomaga nauczyciel. Scenki mogą być różne, w zależności od pomysłów nauczyciela.5. Wnioski: Wnioskujemy, że Policjanci nie zajmują się tylko łapaniem złodziei i przewożeniem ich do więzienia Wykonują wiele zadań, po to, aby wszyscy ludzie mogli czuć się bezpiecznie. (Wymieniamy zadania i pokazujemy obrazki: kierowanie ruchem drogowym, łapanie złodziei, pomaganie dzieciom, starszym, kontrola drogowa, kontrola rzeczna, nadzorowanie wielkich imprez). 6. Zabawa ruchowa: dzieci utrzymują krążki w różnych kolorach. To kierownice. Wybrane dziecko otrzymuje lizaka policyjnego i granatową koszulkę. Jest Policjantem. Kiedy kolega gestem ręki ...