Dodaj publikację
Autor
Justyna Kopka
Data publikacji
2015-10-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
34

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja planu rozwoju nauczyciela matematyki w gimnazjum, liceum i technikum ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 37,1 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, STARAJACEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Justyna Kopka

Stopień awansu zawodowego: Nauczyciel mianowany

Nauczany przedmiot: Matematyka

Miejsce pracy: Zespół Szkół Integracyjnych Nr 6

Czas trwania stażu: 01.09.2015r. - 31.05.2018r.

Główne cele awansu zawodowego:

doskonalenie swoich metod i warsztatu pracy

podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych

podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły

dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami

zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Lp.

ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY REALIZACJI

HARMONOGRAM REALIZACJI

SPOSÓB DOKUMENTACJI

1.

Analiza zadań i potrzeb szkoły

analiza dokumentacji szkolnej tj. Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Planu Pracy Szkoły, Planu Pracy Zespołu Matematycznego

IX 2015

uwzględnienie potrzeb szkoły w planie rozwoju

2.

Poznanie procedur awansu zawodowego

poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli w oparciu o ustawy, rozporządzenia, czasopisma oraz śledzenie zmian dotyczących edukacji

opracowanie planu rozwoju zawodowego

załażenie teczki – „Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany”

VIII – IX 2015

cały okres stażu

wniosek o rozpoczęcie stażu

plan rozwoju zawodowego

zgromadzone dokumenty

3.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań

współpraca z rodzicami

współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem

współpraca z nauczycielami

uczestnictwo w Radach Pedagogicznych

aktywne uczestnictwo w pracach zespołu matematycznego

wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania i wychowania

cały okres stażu

potwierdzenia

4.

Przygotowanie i wdrożenie sprawdzianów diagnozujących

przygotowaniu sprawdzianów diagnozujących na koniec klasy I, II, początek drugiego semestru klasy III , które sprawdzałyby zdobytą wiedzę z poprzednich lat poprzez:

przygotowanie zadań z matematyki

analiza wyników

sporządzanie raportów

cały okres stażu –

według potrzeb

sprawdziany

raporty

sprawozdania

5.

Przygotowanie / sprawdzenie próbnych egzaminów

gimnazjalnych z bloku matematycznego dla

klas III

aktywny udział w pracach zespołu w przygotowaniu egzaminów próbnych, poprzez:

przygotowanie zadań z matematyki

analiza wyników

sporządzanie raportów

sprawdzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych i napisanie raportu

cały okres stażu –

według potrzeb

sprawdziany

raporty

sprawozdania

6.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy

samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, metodycznej, psychologicznej

uczestnictwo w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach

uzupełnienie i gromadzenie pomocy dydaktycznych

opracowanie rozkładu materiału i wymagań do nowego programu nauczania

konsultacje z innymi nauczycielami

cały okres stażu

spis literatury

potwierdzenia

zdjęcia: gazetek, pomocy dydaktycznych

rozkład materiału i wymagania

7.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności oraz podejmowanie działań na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły

udział w różnych formach doskonalenia zawodowego ...