Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa
W Lachowie
Plan Rozwoju Zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o awans
na stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko: Agnieszka Lipka
Data rozpoczęcia stażu: 2 września 2013
Data zakończenia stażu: 31 maja 2016
Staż pracy pedagogicznej: 7 lat
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Posiadane kwalifikacje:
- mgr filologii germańskiej, specjalizacja nauczycielska, Uniwersytet Warszawski
- licencjat z filologii angielskiej, specjalizacja nauczycielska, Niepubliczne Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Białymstoku
ZADANIA ORGANIZACYJNE
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
Ustawa Karta Nauczyciela z 26 stycznia 1981 r. z późn. zm
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007
Pogłębienie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach MEN oraz innych stronach internetowych.
Uczestnictwo w warsztatach pt: Awans zawodowy nauczyciela mianowanego na dyplomowanego
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i terminy realizacji
Gromadzenie dokumentów w formie:
zaświadczeń
świadectw (certyfikatów)
planów pracy
regulaminów
scenariuszy
programów
konspektów
skryptów
ankiet
notatek
Terminy: na bieżąco, przez cały okres stażu, wg potrzeb
3.
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Uporządkowanie zgromadzonych dokumentów, autorefleksja, autoanaliza.
Opis realizacji zadań założonych w planie rozwoju.
POWINNOŚCI I ZADANIA EGZAMINACYJNE
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
- &8 ust.2 pkt.1
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji oraz wynikających z jej zadań.
Czynny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Aktywny udział w pracach zespołów i szkoleniach rady pedagogicznej.
Realizacja zadań w obrębie zespołów zadaniowych wyznaczonych przez dyrektora szkoły.
Uczestnictwo w pracach dotyczących nowelizacji dokumentów szkolnych.
Praca w zespole ds. ewaluacji w placówce oświatowej.
Poszerzanie i doskonalenie wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu, reformy edukacji, psychologii i pedagogiki
Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (konferencjach, kursach, szkoleniach i warsztatach) adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły.
Samokształcenie poprzez zdobywanie wiedzy z ogólnie dostępnych źródeł informacji.
Rozwijanie bazy dydaktyczno-przedmiotowej
Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych poprzez współpracę z wydawnictwami.
Prenumerowanie czasopisma The teatcher’s -wykorzystywanie plansz dydaktycznych w procesie edukacyjnym
Wykonanie i pozyskiwanie pomocy dydaktycznych:
plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania j angielskiego
prowadzenie gazetek w języku angielskim promujących język i kulturę krajów anglojęzycznych
Podnoszenie jakości nauczania poprzez doskonalenie własnej pracy dydaktycznej ...