Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z pracy dydaktyczno – wychowawczej - w klasie III-
2014/2015
Klasa III liczy 10 uczniów. Zespól klasowy jest zróżnicowany pod względem emocjonalnym, intelektualnym oraz aktywnością i motywacją do nauki.
Dzieci w większości są zdyscyplinowane na zajęciach i aktywne. Pracują w średnim i wolnym tempie, chętnie wykonując poszczególne zadania i ćwiczenia. Czworo uczniów prezentuje bardzo dobre i dobre wyniki w nauce, pozostali uczniowie średnie i słabe.
Uczniowie klasy III osiągnęli w tym roku szkolnym średnie wyniki, świadczą o tym miesięczne sprawdziany oraz wyniki diagnozy po klasie III. Uczennica Julia T. i Tomasz M. znacznie wyróżnia się na tle klasy pod względem osiągnięć edukacyjnych.
Uczeń Mateusz L. posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - niepełnosprawność psycho - ruchowa. Uczęszczał na zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze oraz rewalidacyjne i logopedyczne. Michał K. – ryzyko dysleksji – uczęszczał na zajęcia ddydaktyczno – wyrównawcze. Część uczniów systematycznie uczestniczyło w zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych ikoła polonistycznego w celu wyrównania szans edukacyjnych i utrwaleniu nowych wiadomości i umiejętności.
Najistotniejszym działaniem była i jest systematyczna praca nad wdrożeniem uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania się w szkole, na lekcjach i przerwach, wdrożenie do systematycznej nauki i odpowiedzialności za własny rozwój intelektualny. Egzekwowałam od uczniów przestrzeganie szkolnego i klasowego regulaminu zachowania (omawianie pracy i zachowania uczniów na lekcji i innych zajęciach poza lekcyjnych, frekwencja, zachowanie na przystanku autobusowym i w autobusie).
Współpracuję z pedagogiem szkolnym ( analiza sytuacji rodzinnej uczniów mających trudności w nauce i zachowaniu, częste rozmowy z rodzicami i uczniami).
Wspólnie z dziećmi dbam o pomoce dydaktyczne i sprzęt. Dbamy o kącik książek i czasopism Wdrażam uczniów do wzajemnego szacunku i wzajemnej pomocy, uświadamiam im konieczności szacunku wobec innych: nauczycieli, rodziców, osób starszych.
Jako wychowawczyni klasy dbam o to, by moja współpraca z rodzicami układała się jak najlepiej, by rodzice byli moimi partnerami w pracy wychowawczej. Dlatego też miałam z rodzicami częsty kontakt. Spotykaliśmy się nie tylko na zebraniach i wywiadówkach, ale także na uroczystościach szkolnych i klasowych. Utrzymuję z rodzicami stały kontakt telefoniczny.
Na pierwszym zebraniu rodzicielskim przypomniałam rodziców o najważniejszych dokumentach szkolnych oraz zapoznałam ze standardami osiągnięć szkolnych uczniów klasy trzeciej. Przedstawiłam również plan wychowawczy dla klasy III, który wspólnie z rodzicami został przedyskutowany i wzbogacony o niektóre propozycje rodziców. Moje spotkania z rodzicami nie ograniczały się tylko do spraw dydaktyczno – wychowawczych, poruszaliśmy wspólnie różne nurtujące rodziców tematy. W minionym roku szkolnym na zebraniach przybliżyłam rodzicom problemy dotyczące dzieci w młodszym wieku szkolnym( prezentacje multimedialne i inne informacje).
Umiejętności ucznia po ukończeniu I etapu edukacyjnego ...