Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
MONIKI SZAREJKO
NAUCZYCIELA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2
IM. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO W CHOJNIE
ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
/termin stażu 01.09. 2013 – 31.05.2016/
Dyrektor szkoły: mgr Edyta Kalarus
Data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego:................................................
Cele przeznaczone do realizacji podczas trwania stażu:
1. Zdobycie większego doświadczenia i samodzielności w realizacji podjętych zadań jako nauczyciel i wychowawca.
2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i podnoszenia jakości pracy szkoły.
3. Przygotowanie uczniów i rodziców do kolejnego etapu edukacyjnego.
4. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela
dyplomowanego.
§8 ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
|Lp. | Zadania | Forma realizacji | Termin | Sposoby realizacji |
|1. |Doskonalenie warsztatu pracy i podnoszenie jakości pracy |Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb | na bieżąco |zaświadczenia, |
| |szkoły. |własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, | |protokoły z posiedzenia RP, notatki |
| | |kursach doskonalących, konferencjach); | |własne |
| | | | | |
| | |udział w różnych formach kształcenia ustawicznego organizowanych przez | | |
| | |placówki wspierające rozwój zawodowy nauczycieli; | | |
| | | | | |
| | |wykorzystanie szkolnego planu WDN do zaplanowania indywidualnego |na bieżąco | |
| | |doskonalenia zawodowego w sposób zgodny z potrzebami własnymi i placówki; | | |
| | | | | |
| | |systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki| | |
| | |poprzez studiowanie fachowej literatury, jak również korzystanie | | |
| | |Internetu jako podstawowego źródła informacji. | | |
| | | |okres stażu | |
| | |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karty | | |
| | |Nauczyciela, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn.1.XII.2004r | | |
| | |z późniejszymi zmianami; | | |
| | | | | |
| | |zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju w ramach ogólnego planu rozwoju | | |
| | |szkoły. Analiza przepisów prawa w zakresie awansu zawodowego; | | |
| | | | | |
| | |opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | |
|2. |Poznanie procedury awansu zawodowego. | | | |
| | | |IX 2013 |wniosek o rozpoczęcie stażu, plan |
| | |Analiza dokumentów (plan rozwoju szkoły, Statut Szkoły, WSO, program | |rozwoju zawodowego |
| | |wychowawczy, program profilaktyki); | | |
| | | | | |
| | |pełnienie funkcji szkolnego koordynatora promocji zdrowia w edukacji | | |
| | |wczesnoszkolnej; | | |
| | | | | |
| | |pełnienie funkcji opiekuna szkolnego Klubu ,,Wiewiórka”; | | |
| | | | | |
| | |opracowanie i wdrożenie programów z zakresu promocji zdrowia w | | |
| | |edukacji wczesnoszkolnej. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| |Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem | | | |
|3. |pracy szkoły. | | |notatki własne, dokumentacja |
| | | | |nauczyciela i wychowawcy |
| | | |okres stażu | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |dokumentacja opiekuna, plany pracy |
| | |Bieżąca analiza własnej pracy (autorefleksja, wnioskowanie, wdrożenie | | |
| | |zmian); | | |
| | | |okres stażu | |
| | |współpraca z liderem edukacji wczesnoszkolnej- konsultacja, wymiana | | |
| | |doświadczeń; | | |
| | | | | |
| | |praca z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce – prowadzenie zajęć | | |
| | |dodatkowych; | | |
| | | | | |
| | |uczestniczenie w projektach edukacyjnych. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |dokumentacja, notatki własne |
| | | | | |
| |Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. | | | |
| | | | | |
|4. | | |na bieżąco | |
| | | | | |
| | | | |dziennik zajęć pozalekcyjnych |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |zaświadczenia |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |okres stażu | |
§8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ...