Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Kurek
Data publikacji
2016-01-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
97

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej - klasa I gimnazjum.
 Pobierz (docx, 32,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY II a

ROK SZKOLNY 2014/2015

Założenia planu:

powiązanie z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły

uwzględnienie potrzeb klasy integracyjnej

Cele wychowawcze:

przypomnienie regulaminu ucznia oraz zasad oceniania zachowania

nabywanie umiejętności pracy w zespole

rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, prezentacji swojej osoby

integracja zespołu klasowego poprzez wspólne działanie i zabawę

kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zachowanie – dokonywanie samooceny

tworzenie klimatu zaufania między wychowawcą, a uczniami

uwrażliwianie na potrzeby innych

uczenie poszanowania drugiego człowieka; kształtowanie postaw życzliwości, tolerancji, wyrozumiałości i zrozumienia wobec kolegów i koleżanek

rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia

kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów rówieśniczych

kształtowanie umiejętności postawy asertywnej

wskazywanie właściwych postaw i wartości

wpajanie zasad odpowiedniego traktowania obowiązków szkolnych

mobilizowanie uczniów do budowania pozytywnego wizerunku klasy

uświadomienie zagrożeń wieku dojrzewania

pomoc w wyborze dalszej drogi edukacyjnej

uwrażliwienie na kulturę słowa .

Tematyka godzin wychowawczych:

Gdzie spędziliśmy wakacje – polecamy miejsca, które warto zobaczyć.

Giełda pomysłów – o czym chcemy rozmawiać na lekcjach wychowawczych.

Organizujemy pracę wychowawczą w klasie II gimnazjum.

Prawa i obowiązki ucznia zawarte w regulaminie.

Jak oceniamy zachowanie? – przypomnienie zasad zawartych w szkolnym systemie oceniania zachowania.

Wybieramy samorząd klasowy.

Jak dobrze przygotować projekt edukacyjny.

Nasza klasowa rodzinka – gry integrujące zespół klasowy.

Sto pytań do – poznajmy się lepiej.

Zgrana klasa – uzgadniamy zasady klasowe.

Bezpieczne zachowanie w szkole i poza szkołą.

Zagrożenia XXI wieku co o nich wiemy.

Tworzymy graffiti na temat zagrożeń XXI w.

Człowiek w świecie kultury i sztuki.

Asertywność – uczymy się odmawiać.

Potrafię zareklamować siebie.

Tratwa – praca w grupach.

Zasady udzielania pierwszej pomocy.

Jak radzić sobie ze stresem? – czas na relaks.

Każdy z nas jest inny – tolerancja.

Nie ulegajmy stereotypom.

Niepełnosprawni są wśród nas.

Kilka słów o kompleksach i samoocenie.

,,Pod żółtym parasolem” – życiowy optymizm.

Gdybym miał zaczarowany ołówek …moje ambicje, marzenia i plany na przyszłość.

Zawód o jakim marzę.

Jestem twórczy – szukam rozwiązań – zabawy i ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie.

Zasady kulturalnej rozmowy i dyskusji.

Koleżeństwo, a przyjaźń.

W poszukiwaniu prawdziwego przyjaciela.

Wypowiadamy wojnę wulgaryzmom.

W plenerze, czyli o kulturze wypoczynku i rekreacji.

Wojna domowa – jak uniknąć konfliktów z rodzicami.

Chwytaj dzień! – efektywne wykorzystanie czasu wolnego.

Książka, którą polecam.

Korzystamy z różnych źródeł informacji.

Kalejdoskop uczuć.

Agresja w nas i wokół nas – jak sobie z nią radzić?

,,Cudze chwalicie, swego nie znacie” – tworzymy przewodnik po Polsce.

Czy potrafię słuchać innych?

Autorytety w życiu nastolatka.

Jesteśmy razem tu i teraz – wspólnie odpowiadamy za naszą klasę.

,,Jak cię widzą, tak cię piszą” – moje miejsce wśród rówieśników – zabawa ...