Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY II a
ROK SZKOLNY 2014/2015
Założenia planu:
powiązanie z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły
uwzględnienie potrzeb klasy integracyjnej
Cele wychowawcze:
przypomnienie regulaminu ucznia oraz zasad oceniania zachowania
nabywanie umiejętności pracy w zespole
rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, prezentacji swojej osoby
integracja zespołu klasowego poprzez wspólne działanie i zabawę
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zachowanie – dokonywanie samooceny
tworzenie klimatu zaufania między wychowawcą, a uczniami
uwrażliwianie na potrzeby innych
uczenie poszanowania drugiego człowieka; kształtowanie postaw życzliwości, tolerancji, wyrozumiałości i zrozumienia wobec kolegów i koleżanek
rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia
kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów rówieśniczych
kształtowanie umiejętności postawy asertywnej
wskazywanie właściwych postaw i wartości
wpajanie zasad odpowiedniego traktowania obowiązków szkolnych
mobilizowanie uczniów do budowania pozytywnego wizerunku klasy
uświadomienie zagrożeń wieku dojrzewania
pomoc w wyborze dalszej drogi edukacyjnej
uwrażliwienie na kulturę słowa .
Tematyka godzin wychowawczych:
Gdzie spędziliśmy wakacje – polecamy miejsca, które warto zobaczyć.
Giełda pomysłów – o czym chcemy rozmawiać na lekcjach wychowawczych.
Organizujemy pracę wychowawczą w klasie II gimnazjum.
Prawa i obowiązki ucznia zawarte w regulaminie.
Jak oceniamy zachowanie? – przypomnienie zasad zawartych w szkolnym systemie oceniania zachowania.
Wybieramy samorząd klasowy.
Jak dobrze przygotować projekt edukacyjny.
Nasza klasowa rodzinka – gry integrujące zespół klasowy.
Sto pytań do – poznajmy się lepiej.
Zgrana klasa – uzgadniamy zasady klasowe.
Bezpieczne zachowanie w szkole i poza szkołą.
Zagrożenia XXI wieku co o nich wiemy.
Tworzymy graffiti na temat zagrożeń XXI w.
Człowiek w świecie kultury i sztuki.
Asertywność – uczymy się odmawiać.
Potrafię zareklamować siebie.
Tratwa – praca w grupach.
Zasady udzielania pierwszej pomocy.
Jak radzić sobie ze stresem? – czas na relaks.
Każdy z nas jest inny – tolerancja.
Nie ulegajmy stereotypom.
Niepełnosprawni są wśród nas.
Kilka słów o kompleksach i samoocenie.
,,Pod żółtym parasolem” – życiowy optymizm.
Gdybym miał zaczarowany ołówek …moje ambicje, marzenia i plany na przyszłość.
Zawód o jakim marzę.
Jestem twórczy – szukam rozwiązań – zabawy i ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie.
Zasady kulturalnej rozmowy i dyskusji.
Koleżeństwo, a przyjaźń.
W poszukiwaniu prawdziwego przyjaciela.
Wypowiadamy wojnę wulgaryzmom.
W plenerze, czyli o kulturze wypoczynku i rekreacji.
Wojna domowa – jak uniknąć konfliktów z rodzicami.
Chwytaj dzień! – efektywne wykorzystanie czasu wolnego.
Książka, którą polecam.
Korzystamy z różnych źródeł informacji.
Kalejdoskop uczuć.
Agresja w nas i wokół nas – jak sobie z nią radzić?
,,Cudze chwalicie, swego nie znacie” – tworzymy przewodnik po Polsce.
Czy potrafię słuchać innych?
Autorytety w życiu nastolatka.
Jesteśmy razem tu i teraz – wspólnie odpowiadamy za naszą klasę.
,,Jak cię widzą, tak cię piszą” – moje miejsce wśród rówieśników – zabawa ...