Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Klasa 1 gimnazjum
Podręcznik: Всё просто! 1, Wydawnictwo Szkolne PWN.
Temat lekcji: Алфавит уже я знаю... – podsumowanie wprowadzania alfabetu rosyjskiego.
Cele główne:
uporządkowanie i utrwalenie alfabetu rosyjskiego,
zapoznanie z różnymi metodami nauki alfabetu na pamięć (np. wiersz, piosenka, skojarzenia),
posługiwanie się literowaniem po rosyjsku,
kształtowanie umiejętności mówienia w języku rosyjskim,
kształtowanie umiejętności rozumienia języka rosyjskiego ze słuchu.
Cele operacyjne:Uczeń:
potrafi przeliterować w języku rosyjskim podany wyraz,
potrafi zapytać i odpowiedzieć na pytanie „Как это записать?”,
potrafi przeczytać poprawnie wszystkie litery alfabetu rosyjskiego,
zna różne metody pamięciowego opanowania alfabetu rosyjskiego.
Metody pracy:
praca indywidualna, w parach, zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
podręcznik, prezentacja PowerPoint, piosenka.
Tok lekcji:
1. Rozpoczęcie lekcji, czynności organizacyjne, podanie celu lekcji.
2. Zapoznanie uczniów z różnymi metodami nauki alfabetu rosyjskiego na pamięć.
Zwrócenie uwagi na trudniejsze miejsca w alfabecie rosyjskim (й, ъ, ь).
Zapisanie na tablicy i w zeszytach wierszyka „Алфавит уже я знаю...”, przećwiczenie z uczniami (praca zbiorowa).
Przećwiczenie alfabetu z nazwami zwierząt (prezentacja PowerPoint, praca zbiorowa).
Przećwiczenie alfabetu przy pomocy piosenki (wykorzystanie Internetu, praca zbiorowa).
3. Ćwiczenie literowania w języku rosyjskim.
Zapoznanie z alfabetem z imionami (podręcznik).
Uczniowie pracują w parach. Zadają sobie nawzajem pytanie o imię oraz proszą o jego przeliterowanie „Как это записать?”.
4. Praca domowa: Nauczyć się na pamięć alfabetu rosyjskiego z wykorzystaniem dowolnej metody zaprezentowanej na lekcji.
7. Zakończenie lekcji.
Ocena aktywności uczniów w czasie lekcji.