Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Klasa 3 gimnazjum
Podręcznik: Echo 3, WSiP.
Temat lekcji: За что вы любите Польшу? – quiz o Polsce i rozmowy o jej symbolach.
Cele główne:
określanie głównej myśli przeczytanego/ wysłuchanego tekstu,
wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekście,
posługiwanie się konstrukcją „любить Польшу за (кого? чтo?)…”,
zapamiętanie nazw nieoficjalnych polskich symboli,
zapamiętanie znaczenia czasowników „гордиться, восхищаться” w połączeniu z narzędnikiem,
kształtowanie umiejętności mówienia w języku rosyjskim,
kształtowanie umiejętności rozumienia języka rosyjskiego ze słuchu.
Cele operacyjne:Uczeń:
określa główną myśl przeczytanego/ wysłuchanego tekstu,
wyszukuje informacje szczegółowe w tekście,
posługuje się konstrukcją „любить Польшу за (кого? чтo?)…”,
potrafi nazwać po rosyjsku kilka nieoficjalnych polskich symboli,
zna znaczenie czasowników „гордиться, восхищаться” (w połączeniu z narzędnikiem),
potrafi zapytać i odpowiedzieć na pytanie „За что ты любишь Польшу?”,
posługuje się formami osobowymi czasownika „любить”.
Metody pracy:
praca indywidualna, w parach, zbiorowa; metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
podręcznik, rzutnik, zeszyt przedmiotowy.
Tok lekcji:
1. Rozpoczęcie lekcji, czynności organizacyjne, podanie celu lekcji.
2. Wprowadzenie nowego słownictwa, praca z tekstem.
Ćw. 1a/ 26 – rozumienie ogólnej myśli czytanego/ słuchanego tekstu.
Ćw. 1b/ 27 – odpowiedzi na pytania do tekstu, wyszukiwanie informacji szczegółowych.
3. Omówienie czasowników „гордиться, восхищаться”, wyjaśnienie znaczenia, połączenia z narzędnikiem.
4. Wprowadzenie konstrukcji „любить Польшу за (кого? чтo?)…” – ćw. 2a/ 27. Kształtowanie umiejętności mówienia w języku rosyjskim.
Uczniowie zaznaczają własne odpowiedzi na pytanie „За что ты любишь Польшу?”, następnie odpowiadają na pytania nauczyciela.
Uczniowie ćwiczą pytania i odpowiedzi, zbierają informacje od trzech osób, a następnie prezentują je – opowiadają, czego dowiedzieli się o kolegach, używają czasownika „любить” w 3 os. l. poj. oraz rzeczowników w Bierniku l.poj i l.mn.
5. Utrwalenie słownictwa z lekcji – ćw. 2b/ 27.
Nauczyciel zadaje pytania uczniom wybranym losowo (rzut piłeczką).
6. Praca domowa: ćw. 2/ 117.
7. Zakończenie lekcji
Ocena aktywności uczniów w czasie lekcji.