Dodaj publikację
Autor
Renata Tomaszek
Data publikacji
2016-02-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
40

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju Renaty Tomaszek - nauczyciela języka polskiego w Szkole podstawowej nr 4 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Wałczu.
 Pobierz (doc, 125,0 KB)

Podgląd treści

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE

|L.p. | ZADANIA ROZWOJOWE | FORMY REALIZACJI | TERMIN |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego i | | |
| |przygotowanie planu rozwoju |• zapoznanie się z aktualnymi przepisami |sierpień/wrzesień |
| | |prawa oświatowego dotyczącymi awansu |2013 |
| | |zawodowego | |
| | |• złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu |01 września 2013 |
| | |• sporządzenie planu rozwoju zawodowego |wrzesień 2013 |
| | | | |
| | |• śledzenie zmian dokonywanych w Karcie |w okresie stażu |
| | |Nauczyciela | |
| | |• uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu |w okresie stażu |
| | |• założenie teczki „Awans zawodowy” | |
| | | |wrzesień 2013 |
|2. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego|• gromadzenie dokumentacji |cały okres stażu |
| | |• praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego |cały okres stażu |
| | |• uzyskanie oceny dorobku zawodowego | |
| | | |czerwiec 2016 |
|3. |Opracowanie sprawozdania z realizacji planu |• przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju |czerwiec 2016 |
| |rozwoju | | |

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|L.p. |ZADANIA ROZWOJOWE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |
| | | | |
|1. |Przeprowadzenie analizy własnej pracy |• hospitacje zajęć przeprowadzone przez dyrektora szkoły, ewaluacja i samoocena przeprowadzonych zajęć |w ciągu stażu zgodnie z terminami |
| | |•udział w konferencjach, warsztatach i kursach |na bieżąco |
|2. |Aktywny udział w różnych formach doskonalenia | | |
| |zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i |•udział we wszystkich wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy |cały okres stażu |
| |szkoły | | |
| | | | |
|3. |Zapoznanie się ze zmianami w |•analiza dokumentów obowiązujących w szkole |cały okres stażu |
| |dokumentach określających zasady funkcjonowania |•aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, tj. WSO, Planu Wychowawczego Szkoły i innych (w zależności | |
| |szkoły |od potrzeb) |cały okres stażu |
| | | | |
|4. |Aktywne rozwijanie zdolności językowych uczniów. |• prowadzenie zajęć dodatkowych dla |cały okres stażu |
| | |zainteresowanych uczniów celem lepszego przygotowania ich do sprawdzianu po szkole podstawowej | |
| | |• zorganizowanie konkursów szkolnych z zakresu języka polskiego i literatury | |
| | |• prowadzenie zajęć dla uczniów mających kłopoty w nauce z języka polskiego | |
| | | |w okresie stażu |
| | | | |
| | | |w okresie stażu |
| | | | |
|5. |Doskonalenie warsztatu i metod pracy |•branie udziału w: |cały okres stażu |
| |pedagogicznej |- warsztatach doskonalących z języka polskiego | |
| | |- warsztatach metodycznych dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej | |
| | |-dbałość o wystrój i wygląd klasy | |
| | |• przygotowanie w raz z uczniami pomocy | |
| | |dydaktycznych z języka polskiego (plakaty tematyczne itp.) | |
| | | | |
|6. |Opracowanie narzędzi badawczych do mierzenia |• konstruowanie testów polonistycznych dla klas IV-VI z j. polskiego |cały okres stażu |
| |jakości i diagnozy edukacyjnej |• konstruowanie ankiet do diagnozowania pracy dydaktycznej i wychowawczej | |
| | | |cały okres stażu |
| | | | |
|7. |Analiza własnych działań edukacyjnych i |•przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów i rodziców dotyczących oceny pracy różnych dziedzin życia ...