Dodaj publikację
Autor
Ewa Jaskulska
Data publikacji
2016-02-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program koła języka rosyjskiego dla uczniów klas I-III gimnazjum (kurs podstawowy).
 Pobierz (docx, 28,3 KB)

Podgląd treści

GIMNAZJUM …

Autor

PROGRAMKOŁA JĘZYKA ROSYJSKIEGO

Program wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania nr…

Wstęp

Zajęcia kółka języka rosyjskiego są przeznaczone dla uczniów klas I-III gimnazjum zainteresowanych poszerzaniem zdobytych na lekcjach wiadomości o Rosji i umiejętności w posługiwaniu się językiem rosyjskim. Zajęcia koła odbywać się będą w wymiarze 1 godziny tygodniowo. W trakcie pracy koła nie przewiduje się kontroli i oceny osiągnięć uczniów wyrażonych oceną.

Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach jest dobrowolne. Zajęcia prowadzone będą zarówno dla uczniów zdolnych, jak i dla uczniów mających problemy z opanowaniem materiału w ramach obowiązujących godzin lekcyjnych.

Chciałabym, aby uczestnictwo w zajęciach kółka uwrażliwiło młodzież na znaczenie uczenia się języków obcych, podwyższyło ich świadomość wartości wszystkich języków obcych i nauczyło szacunku i tolerancji dla odmiennych niż własne zwyczajów, sposobu życia, tradycji.

Ogólne cele edukacyjne

Przygotowanie ucznia do w miarę swobodnego porozumiewania się w języku rosyjskim w różnych sytuacjach życia codziennego.

Rozwijanie zainteresowań językiem rosyjskim i kulturą rosyjską.

Uwrażliwienie uczniów na znaczenie uczenia się języków obcych.

Podwyższanie społecznej świadomości istnienia i wartości wszystkich języków, jakimi mówi się w Europie.

Rozwijanie sprawności językowych – rozumienia tekstu słuchanego, mówienia, czytania i pisania w języku rosyjskim.

Szczegółowy plan pracy koła

Zagadnienia programowe

Osiągnięcia uczniów- cele operacyjne.

Metody i formy pracy

Rosja, Rosjanie, kultura rosyjska.

Moskwa, Sankt-Petersburg. Stare miasta rosyjskie(tzw. ,,Złoty Pierścień”).

Wybitni przedstawiciele nauki, kultury i sztuki rosyjskiej.

Święta w Rosji.

Uczniowie potrafią:

określić położenie geograficzne Rosji,

wymienić najważniejsze zabytki poznanych miast,

wymienić nazwiska wybitnych uczonych, pisarzy, poetów, malarzy i kompozytorów rosyjskich oraz ich dzieła,

wymienić nazwy świąt obchodzonych w Rosji,

zredagować życzenia świąteczne do kolegi w Rosji,

porównać tradycje świąteczne w Polsce i w Rosji,

skonstruować krótką wypowiedź na temat typowych potraw świątecznych.

praca z mapą,

praca z tekstem,

pogadanka,

praca z Internetem,

słuchanie i recytowanie rosyjskich wierszy,

słuchanie i śpiewanie rosyjskich wersji kolęd.

Życie rodzinne i towarzyskie.

Obowiązki domowe i podział pracy domowników.

Zapraszanie gości, podejmowanie ich poczęstunkiem.

Uczniowie potrafią:

nazwać członków rodziny bliższej i dalszej,

nazywać czynności wykonywane przez domowników,

krótko wypowiedzieć się na temat podziału obowiązków w rodzinie,

opisać rosyjską ,,ceremonię herbaty”, sposób jej przygotowania i podawania.

tworzenie drzewa genealogicznego,

dyskusja,

praca z tekstem,

praca z Internetem.

Czas wolny, rozrywki, zainteresowania.

Sposoby spędzania wolnego czasu (czynne i bierne).

Sport na co dzień.

Uczniowie potrafią:

wypowiedzieć się na temat sposobów spędzania wolnego czasu,

opowiedzieć o swoim hobby,

wymienić nazwy najchętniej uprawianych dyscyplin sportowych.

skonstruować wypowiedź na temat wpływu sportu na zdrowie człowieka,

wymienić nazwiska sportowców rosyjskich,

przygotować ...