Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
GIMNAZJUM …
Autor
PROGRAMKOŁA JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Program wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania nr…
Wstęp
Zajęcia kółka języka rosyjskiego są przeznaczone dla uczniów klas I-III gimnazjum zainteresowanych poszerzaniem zdobytych na lekcjach wiadomości o Rosji i umiejętności w posługiwaniu się językiem rosyjskim. Zajęcia koła odbywać się będą w wymiarze 1 godziny tygodniowo. W trakcie pracy koła nie przewiduje się kontroli i oceny osiągnięć uczniów wyrażonych oceną.
Uczestnictwo w cotygodniowych spotkaniach jest dobrowolne. Zajęcia prowadzone będą zarówno dla uczniów zdolnych, jak i dla uczniów mających problemy z opanowaniem materiału w ramach obowiązujących godzin lekcyjnych.
Chciałabym, aby uczestnictwo w zajęciach kółka uwrażliwiło młodzież na znaczenie uczenia się języków obcych, podwyższyło ich świadomość wartości wszystkich języków obcych i nauczyło szacunku i tolerancji dla odmiennych niż własne zwyczajów, sposobu życia, tradycji.
Ogólne cele edukacyjne
Przygotowanie ucznia do w miarę swobodnego porozumiewania się w języku rosyjskim w różnych sytuacjach życia codziennego.
Rozwijanie zainteresowań językiem rosyjskim i kulturą rosyjską.
Uwrażliwienie uczniów na znaczenie uczenia się języków obcych.
Podwyższanie społecznej świadomości istnienia i wartości wszystkich języków, jakimi mówi się w Europie.
Rozwijanie sprawności językowych – rozumienia tekstu słuchanego, mówienia, czytania i pisania w języku rosyjskim.
Szczegółowy plan pracy koła
Zagadnienia programowe
Osiągnięcia uczniów- cele operacyjne.
Metody i formy pracy
Rosja, Rosjanie, kultura rosyjska.
Moskwa, Sankt-Petersburg. Stare miasta rosyjskie(tzw. ,,Złoty Pierścień”).
Wybitni przedstawiciele nauki, kultury i sztuki rosyjskiej.
Święta w Rosji.
Uczniowie potrafią:
określić położenie geograficzne Rosji,
wymienić najważniejsze zabytki poznanych miast,
wymienić nazwiska wybitnych uczonych, pisarzy, poetów, malarzy i kompozytorów rosyjskich oraz ich dzieła,
wymienić nazwy świąt obchodzonych w Rosji,
zredagować życzenia świąteczne do kolegi w Rosji,
porównać tradycje świąteczne w Polsce i w Rosji,
skonstruować krótką wypowiedź na temat typowych potraw świątecznych.
praca z mapą,
praca z tekstem,
pogadanka,
praca z Internetem,
słuchanie i recytowanie rosyjskich wierszy,
słuchanie i śpiewanie rosyjskich wersji kolęd.
Życie rodzinne i towarzyskie.
Obowiązki domowe i podział pracy domowników.
Zapraszanie gości, podejmowanie ich poczęstunkiem.
Uczniowie potrafią:
nazwać członków rodziny bliższej i dalszej,
nazywać czynności wykonywane przez domowników,
krótko wypowiedzieć się na temat podziału obowiązków w rodzinie,
opisać rosyjską ,,ceremonię herbaty”, sposób jej przygotowania i podawania.
tworzenie drzewa genealogicznego,
dyskusja,
praca z tekstem,
praca z Internetem.
Czas wolny, rozrywki, zainteresowania.
Sposoby spędzania wolnego czasu (czynne i bierne).
Sport na co dzień.
Uczniowie potrafią:
wypowiedzieć się na temat sposobów spędzania wolnego czasu,
opowiedzieć o swoim hobby,
wymienić nazwy najchętniej uprawianych dyscyplin sportowych.
skonstruować wypowiedź na temat wpływu sportu na zdrowie człowieka,
wymienić nazwiska sportowców rosyjskich,
przygotować ...