Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
| |
…imię nazwisko ……….
nauczyciel
języka angielskiego
PLAN
ROZWOJU
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO
………nazwa szkoły …………
Data rozpoczęcia stażu : ……………...
Data zakończenia stażu : …………......
CELE PODJĘCIA STAŻU:
1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego.
2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
3. Aktywny udział w życiu szkoły i społeczności lokalnej.
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
| | | | |
|Zadania |Forma realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji |
|Wstępna analiza własnych umiejętności |autorefleksja – dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych |VIII, IX 2012 |notatka – określenie rzeczywistej |
| |kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia | |długości stażu adekwatnej do własnych |
| | | |potrzeb i możliwości |
|Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: |VII, IX 2012 |znajomość przepisów, notatki |
|nauczyciela dyplomowanego |- Karta Nauczyciela, tekst ujednolicony z 2003 roku wraz ze zmianami wprowadzonymi | | |
| |ustawą o zmianie Karty Nauczyciela z dnia 15.07.2004 roku | | |
| |- rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu | | |
| |zawodowego przez nauczycieli (wraz z rozporządzeniem MENiS z dnia 14.11.2007 r. | | |
| |zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| |nauczycieli) | | |
| |śledzenia zmian w prawie oświatowym | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Na bieżąco | |
|Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego |sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu |1 IX 2012 |poprawnie sformułowany wniosek o |
| | | |rozpoczęcie stażu |
| | | |notatki z dokumentów |
| | | | |
| |analiza dokumentów szkoły: Statutu Szkoły, WSO, planu rozwoju szkoły, programu |IX 2012 | |
| |wychowawczego, programu profilaktycznego, itp. | |plan rozwoju zawodowego zatwierdzony |
| |sporządzenie planu rozwoju zawodowego | |przez Dyrektora Szkoły |
| | |IX 2012 | |
|Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |systematyczne gromadzenie materiałów i dokumentów świadczących o realizacji planu |Cały okres stażu |zgromadzona dokumentacja |
|zawodowego |rozwoju zawodowego | | |
|Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu |opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w oparciu o autorefleksję|V 2015 |pisemne sprawozdanie z realizacji planu|
|rozwoju zawodowego |i analizę własnych dokonań | |rozwoju zawodowego |
ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA
§ 8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji |
|Wspomaganie procesu dydaktycznego |Aktywne i twórcze uczestnictwo |Na bieżąco. |Sprawozdanie |
| |w pracach Zespołu Języków Obcych. | |z działalności zespołu. |
| |Udział w pracach komisji nadzorujących przebieg egzaminów |Okres stażu. |Potwierdzenia powołań do prac poszczególnych |
| |maturalnych i poprawkowych. | |komisji. |
| |Praca w zespołach zadaniowych opracowujących dokumentację |Okres stażu. |Rozkłady materiału, kryteria wymagań na |
| |szkolną, np.: rozkłady materiału, plany ...