Dodaj publikację
Autor
Ewa Gutkowska
Data publikacji
2016-02-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
131

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt realizowany w klasie V-VI szkoły podstawowej. Celem projektu jest zapoznanie uczniów z różnymi technikami zapamiętywania nowego słownictwa, zwiększenie motywacji do nauki, zachęcenie do refleksji nad najlepszą metodą zapamiętywania, urozmaicenie podręcznika, poprawienie efektywności pracy z uczniami. Projekt zakłada realizację co najmniej 10 mnemotechnik. Poniższa prezentacja opracowana została na podstawie wybranych treści z podręcznika Project 2 i Project 3 Third Edition, autor; Tom Hutchinson, wyd. Oxford University Press. Zadania jednak można dostosować do każdego innego podręcznika.
 Pobierz (docx, 116,4 KB)

Podgląd treści

Projekt realizowany na lekcjach języka angielskiego

pt.: „Mnemotechniki –czyli jak skutecznie uczyć się słówek”

Projekt opracowano w oparciu o podręczniki

Project 2 Third Edition , Autor: Tom Hutchinson; Wydawnictwo: Oxford University Press

Project 3 Third Edition , Autor: Tom Hutchinson; Wydawnictwo: Oxford University Press

Jednakże zadania dla uczniów można dostosować do treści z każdego innego podręcznika

opracowała

mgr Ewa Gutkowska

nauczycielka języka angielskiego

w SP 36 Katowicach

Cele projektu:

Poznanie ciekawych technik zapamiętywania nowego słownictwa oraz uświadomienie sobie wagi już znanych wcześniej technik i ćwiczeń stosowanych na lekcjach

Wdrożenie do systematycznego uczenia się słówek poprzez realizację minimum 10 zadań wyznaczonych przez nauczyciela.

Efektywniejsze przyswojenie słownictwa opartego na podręcznikach Project 2 i Project 3. (Third Edition, Tom Hutchinson, wyd. Oxford University Press) realizowanych w klasie V a później kontynuowane w klasie VI.

Motywacja do nauki poprzez uzyskiwanie ocen cząstkowych z języka angielskiego za realizację kolejnych „mini-projektów” (aktywność na lekcji lub zadanie domowe) oraz prezentowanie swoich prac na forum grupy.

Wykorzystywanie stworzonych przez siebie narzędzi do odpytywania się w parach.

Ocena własnego postępu poprzez udział w dwóch testach sprawdzających słownictwo (po klasie V i VI).

Autorefleksja (ankieta po każdym z dwóch etapów) i wybór najlepszej dla siebie techniki przyswajania słówek.

Urozmaicenie podręcznika Project 2 i Project 3.

Metody:

Metoda wykładu i metody aktywizujące – oparte na realizacji zadań wyznaczonych przez nauczyciela poprzedzonych wyjaśnieniem danej techniki i konkretnym przykładem.

Zadania (mnemotechniki do realizacji)

Tworzenie fiszek słownych i słowno obrazkowych.

Tworzenie fiszek frazowych.

Tworzenie map pojęciowych (mind maps)

Tworzenie tabeli słów.

Obrazowanie słów (słowniczki obrazkowe)

Układanie zdań z zadanymi wyrazami.

Układanie krzyżówki słowno-obrazkowej.

Tworzenie tekstu luk (luki, lub zastępowanie luk obrazkami)

Przygotowanie projektu słowno –graficznego z wykorzystaniem zadanego słownictwa.

Tworzenie i przedstawianie dialogów.

Formy pracy:

indywidualna

w parach

Tematyka słów:

My country (Mój kraj, Project 2, rozdział 5a) Fiszki słowne związane z elementami krajobrazu wiejskiego i miejskiego)

Holidays (Wakacje, Project 2, rozdział 3 ). Tworzenie mapy pojęciowej uwzględniającej kategorie np. transport, czynności, problemy, miejsca..itp)

Food (Żywność, Project 2, rozdział 4) Tworzenie dwóch tabel słów – z podziałem na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

Directions (Wskazywanie drogi, Project 3, rozdział 4 ). Tworzenie słowniczka obrazkowego lub fiszek obrazkowych.

My future (Moja przyszłość, Project 3, rozdział 2) Tworzenie zdań na temat przyszłości z wykorzystaniem nowych słów i struktur gramatycznych.

Common expressions (Typowe związki frazeologiczne, Project 2, rozdział 5, Project 3, rozdział 3) Tworzenie fiszek fazowych.

Likes and dislikes (Czynności które lubimy bardziej lub mniej. Project 3, rozdział 1) Układanie krzyżówki. Hasło – najmniej ...