Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
MARCIN KARCZ
NAUCZYCIEL MIANOWANY
ZESPÓŁ SZKÓŁ W DOŁDZE
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 2
PROGRAM AUTORSKI
ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS 1-2
„BETTER ENGLISH”
Program autorski
Program zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego adresowany jest do uczniów gimnazjum klas 1 i 2, którzy będą uczestniczyć w zajęciach raz w tygodniu.
Realizowany będzie w Publicznym Gimnazjum w Zespole Szkół w I semestrze roku szkolnego 2015/2016 w wymiarze 16 godzin dydaktycznych.
Wstęp
Program powstał z myślą podniesienia kompetencji językowych uczniów oraz w celu podniesienia jakości pracy szkoły, doskonalenia własnej pracy i zwiększenia jej efektów.
Program będzie realizowany w trakcie zajęć pozalekcyjnych i jest w szczególności adresowany do uczniów, u których występują trudności w nauce. Zajęcia pozalekcyjne pozwolą im nadrobić zaległości w wiadomościach, podnieść własną samoocenę a co najistotniejsze osiągnąć pozytywne wyniki w nauce. Założeniem tego programu jest wyrobienie w uczniach systematyczności i efektywności uczenia się języków obcych przy jednoczesnym ćwiczeniu różnorodnych sprawności językowych z wykorzystaniem technik komputerowych oraz wyćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach życia codziennego.
2 Cele edukacyjne
2.1 Cele ogólneGłównym celem jest wspomaganie rozwoju kompetencji językowych ucznia wg podstawy programowej poprzez słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie, w tym:utrwalenie posiadanej wiedzy:
Opanowanie i użycie języka angielskiego zapewniające sprawną komunikację językową we wszystkich nowoczesnych i tradycyjnych dziedzinach życia oraz pozwalające na rozwijanie poczucia własnej wartości i pewności siebie w kontaktach międzyludzkich.
Przygotowanie do życia w społeczeństwie informacyjnym.
Kształtowanie umiejętności stosowania odpowiednich struktur gramatyczno- leksykalnych w wypowiedziach ustnych i pisemnych
Przybliżenie uczniom efektywnych metod ułatwiających uczenie się j.obcego a w rezultacie zwiększenie samodzielności w uczeniu się języka również z wykorzystaniem źródeł innych niż podręcznik i zeszyt przedmiotowy.
Uzupełnienie i zwiększenie kompetencji gimnazjalistów w zakresie sprawności językowych.
Wyposażenie uczniów w wiedzę z zakresu gramatyki
Stworzenie dzieciom warunków do stosowania języka obcego w praktyce
2.2. Cele szczegółoweUczeń:- rozumie ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy- wie gdzie szukać informacji na dany temat oraz w jaki sposób korzystać z dostępnych źródeł,- wie jak wykorzystać posiadane umiejętności w praktyceRozwijanie sprawności słuchania:Uczeń:- potrafi zrozumieć główne myśli w tekstach i rozmowach.- potrafi wyszukać i zapisać właściwą informację.- domyśla się z kontekstu znaczeniaMówienie:Uczeń:- potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień.- potrafi w paru zdaniach udzielić krótkiej wypowiedzi na dany temat.Czytanie:Uczeń:- rozumie ogólny zamysł tekstu.- potrafi znaleźć niezbędną informację w tekście.- potrafi sprawdzić prawdziwość informacji na podstawie tekstu.Pisanie:Uczeń:- potrafi zredagować prosty tekst użytkowy (opis, notatka, pocztówka, życzenia).- próbuje wykorzystywać ...