Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 02. 09. 2013 r.
Data zakończenia stażu: 01. 06. 2016 r.
Staż pracy: 8 lat
Posiadane kwalifikacje:
studia magisterskie: filologia polska specjalność nauczycielska,
studia podyplomowe: terapia pedagogiczna i nauczanie początkowe,
studia podyplomowe: dydaktyka języka angielskiego oraz First Certificate in English
Zatwierdzenie planu:
Cele stażu:
poszerzenie zakresu wiedzy;
doskonalenie własnych umiejętności;
doskonalenie warsztatu i metod pracy;
poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej;
podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych;
podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły;
spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Czynności organizacyjne
Zadania do realizacji
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Przeanalizowanie zasad funkcjonowania organizacji zadań szkoły.
Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Opracowanie sprawozdania realizacji planu rozwoju zawodowego.
Forma realizacji zadań
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. (VIII 2013)
Analiza dokumentacji szkoły. Prowadzenie dokumentacji wynikającej obowiązku nauczyciela. (cały okres stażu)
Kompletowanie dokumentacji. (cały okres stażu)
Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. (VI 2016)
Dowody realizacji
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie i przedłożenie dyrektorowi szkoły plan rozwoju. Znajomość procedur awansu
zawodowego.
Plan rozwoju. Dokumentacja szkolna.
Gromadzenie dokumentów (dyplomy, zaświadczenia i inne).
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Zadania wynikające z rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej
§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Forma realizacji zadań
Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych. (cały okres stażu)
Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: słowniki, literatura, itp. (cały okres stażu)
Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja własnych programów zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. (cały okres stażu)
Współtworzenie, wdrożenie i ewaluacja dokumentów wewnętrznych szkoły (programu wychowawczego, programu profilaktyki, plan pracy szkoły). (cały okres stażu)
Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz ewaluacja. (cały okres stażu)
Ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania i przedmiotowych systemów oceniania.
Prowadzenie kółka polonistycznego dla uczniów klasy szóstej, przygotowującego do sprawdzianu po szkole podstawowej. (2013/14
2014/15)
Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. (cały okres stażu)
Współpraca z rodzicami. (Zgodnie z harmonogramem pracy szkoły na dany rok szkolny)
Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów mających problemy w nauce i sprawiających problemy wychowawcze .(według potrzeb)
Dowody realizacji
Przykładowe materiały, testy.
Wykaz literatury i innych pomocy.
Programy nauczania, plany wynikowe, dzienniki zajęć.
Dokumentacja szkoły, protokoły.
Narzędzia badawcze, przeprowadzenie badań, analiza ...