Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
Nauczyciel: Alicja Ulanicka
Klasa: I
Czas: 45 min.
Temat: Run, run, run! – słuchanie historyjki.
Cele:
- słuchanie historyjki w celu ogólnego zrozumienia,
- proszenie i reagowanie na prośby.
Uczeń zapamiętuje:
- nazwy zwierząt: zebra, żyrafa, słoń, lew, papuga,
- wyrazy związane z przyrodą: trawa, drzewo, kamień, krzak, liście,
- zdania wyrażające umiejętność lub jej brak za pomocą czasownika modalnego „can”, „can’t”.
Uczeń umie:
-wymienić nazwy zwierząt,
- wymienić elementy poznanej historyjki,
- powiedzieć co potrafi zrobić.
Główne słownictwo i struktury wykorzystywane przez dzieci:
- Here’s the….lion, mouse, zebra, elephant, parrot,
- Hello parrot,….
Główne zadania:
- recytacja i odegranie rymowanki „Here’s the giraffe”,
- szeptanie słów,
- słuchanie historyjki,
- sprawdzenie zrozumienia historyjki,
- szukanie i liczenie gąsienic,
- numerowanie obrazków i kolorowanie zwierząt.
Środki dydaktyczne:
- karty do demonstrowania słownictwa,
- magnetofon,
- CD,
- karty obrazkowe,
- tablica interaktywna,
- ołówki i kredki,
- podręcznik i zeszyt ćwiczeń „Bugs World 1”.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Tok lekcji:
Rozpoczęcie lekcji:
1. Przywitanie klasy, sprawdzenie obecności i pracy domowej.
2. Powtórzenie poznanego słownictwa: pogoda, zabawki, robaczki, liczebniki 1-10.
3. Gimnastyka.
Prowadzenie lekcji:
1. Zabawa w rymowankę “Here’s the giraffe” (6 dzieci)
2. Słuchanie rymowanki CD 2/2.
3. Szeptanie poznanych słów + wprowadzenie czasownika „can”, „can’t”.
4. Zabawa z kartami obrazkowymi.
5. Słuchanie historyjki.
6. Sprawdzenie zrozumienia historyjki.
7. Liczenie gąsienic.
Zakończenie lekcji:
1. Wykonanie zadań utrwalających ( podręcznik Bugs World 1 str.34).
2. Zabawa w „Abrakadabra”.
Praca domowa:
Zeszyt ćwiczeń str.39.
Karty pracy – podręcznik str.79.