Dodaj publikację
Autor
Aneta Gołdys
Data publikacji
2016-03-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
205

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny dla klas edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia odbywają się w oparciu o własnoręcznie narysowaną książeczkę i opracowany tekst. Wielką atrakcją są pomoce dydaktyczne przygotowane odpowiednio do każdej z bajek (np. "Trzy małe świnki"-słoma, patyki, cegła), które prezentowane są bezpośrednio uczniom. Dodatkowo do zajęć przygotowane są kolejne sekwencje bajek (ksero kolejnych stron książeczki), zestaw figur geometrycznych-każdy rodzaj oznacza konkretnego bohatera, karty z symbolami i mini-historyjka dla każdego ucznia. Zajęcia z projektu są bardzo atrakcyjne dla uczniów, pomagają poznawać bajkę w aktywny sposób.
 Pobierz (docx, 24,7 KB)

Podgląd treści

„Nasze bajki”

Projekt edukacyjny

oparty na Programie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej 

„Klucz do uczenia się”

Program Gąsienice

Wybrany moduł: Literacki

Opracowane bajki:

„Trzy małe świnki”

i „Szewczyk Dratewka”

okres realizacji projektu: I semestr

roku szkolnego 2015/2016

w ramach programu wychowawczego

dla klasy------

Przygotowała:

------------------

„Podejdź do krawędzi”

„Nie możemy, boimy się”

„Podejdź do krawędzi”

„Nie możemy, spadniemy”

„Podejdź do krawędzi”

I podeszli… A on ich pchnął… I oni polecieli.

Apollinaire

Klucz do uczenia się

To uniwersalny i unikatowy program edukacji wczesnoszkolnej, oparty na społeczno – kulturowej teorii poznania i nauczania Lwa Wygotskiego.

Prekursorem programu jest Galina Dolya. „Klucz do uczenia się” rozwija wszystkie niezbędne umiejętności, które zawiera nowa podstawa programowa, a nawet znacznie je poszerza.

„Klucz do uczenia się” to „NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ”. Wszystkie scenariusze lekcji stworzone są w formie zabawy, która motywuje i zachęca do nauki dzieci w każdym wieku.

Całość podzielona jest na dwie części-Program Gąsienice i Program Motyle. Program Gąsienice składa się z 9 modułów, wśród których wyodrębnia się Moduł literacki.

Moduł literacki:

 sposób rozwijania upodobania do słuchania bajek

 poznanie baśniowego języka

 dogłębne rozumienia struktury opowiadania

 nabywanie umiejętności aktywnego odtworzenia bajki

 rozumienie i odtworzenie treści zgodnie z ustalonym zestawem procedur, określanym jako modelowanie wizualne

Wspomaganie rozwoju zdolności umysłowych:

 wykorzystanie substytutów i modeli wizualnych

 posługujące się zewnętrznymi formami substytucji i modelowaniem wizualnym

 zastosowanie symboli, rysunków, wykresów, planów, itp.- wykorzystanie zamienników i modeli wizualnych mentalnie.

Program literacki realizuje określony zestaw procedur, które mają pomóc dzieciom w rozwinięciu upodobania do słuchania bajek, poznaniu baśniowego języka oraz w dogłębnym zrozumieniu struktury opowiadania.

CELE:

Rozwijanie zrozumienia podstawowej struktury bajki: wyraźny wstęp, rozwinięcie, zakończenie.

Rozwinięcie umiejętności analitycznych - rozpoznanie kluczowych epizodów bajki oraz ułożenie ich w logicznej kolejności.

REZULTATY NAUCZANIA:

Dzieci potrafią zidentyfikować wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie bajki.

Dzieci potrafią nadać tytuły obrazkom epizodów.

Dzieci potrafią opisać pojedyncze obrazki epizodów i określić ich miejsce w bajce.

Dzieci potrafią ułożyć obrazki epizodów w odpowiedniej kolejności.

Dzieci potrafią nazwać i opisać każdą z postaci.

Dzieci dzielą się reakcjami, uczuciami oraz osobistymi doświadczeniami.

Bajki będą omawiane zgodnie z następującymi etapami:

1. Wprowadzenie do bajki i jej zrozumienie:

CELE:

Zagajenie: opis scenerii, rekwizytów i przedstawienie opracowanej bajki

Rozwinięcie umiejętności słuchania, zrozumienia i opanowania treści tradycyjnej bajki (mogą być wykorzystane pojedyncze obrazki kolorowe/konturowe bajki w celu lepszego jej zrozumienia)

Rozwinięcie zdolności dzielenia się reakcjami, uczuciami oraz osobistymi doświadczeniami

REZULTATY NAUCZANIA:

Dzieci potrafią z uwagą słuchać bajki oraz dzielić się własnymi spostrzeżeniami na jej temat

Dzieci potrafią nazwać i ...