Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO OPIEKUNA ŚWIETLICY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Joanna Fedorowicz
Wychowawca świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej nr 2
im. Kornela Makuszyńskiego
w Chojnie
Data rozpoczęcia stażu : 01.09.2015r.
Czas trwania stażu: 01.09.2015r. -31.05.2016r.
Opiekun stażu: mgr Renata Wojtaś
I Cel: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
II Plan działania
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
§6 ust. 2 pkt 1. Poznać organizację zadania i zasady funkcjonowania szkoły
1
Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły.
Udział w Radach Pedagogicznych, obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu
Udział w Radach Pedagogicznych, obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu
Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu.
2
Poznanie obowiązującej dokumentacji.
Analiza dokumentacji szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika.
Wpisy w dzienniku.
3
Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
Obserwacja, udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej.
Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach.
4
Określenie roli wychowawcy świetlicy
Bezpośrednia rozmowa.
Uwagi w autorefleksjach.
§6 ust. 2 pkt 2.Organizować swój czas pracy w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły i umiejętnie nawiązywać kontakty z otoczeniem.
1
Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego.
Analiza karty nauczyciela, poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Plan rozwoju zawodowego.
2
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Bezpośrednia rozmowa,
pomoc w napisaniu planu rozwoju, opracowanie harmonogramu obserwacji zajęć.
Plan rozwoju zawodowego, harmonogram obserwacji.
3
Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i
Opracowanie zakresu i tematów zajęć.
Plan pracy świetlicy,
scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu.
4
Zapoznanie z literaturą pedagogiczną.
Czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej.
Czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej.
5
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do uzyskania awansu zawodowego.
Zaświadczenia, konspekty.
6
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie z realizacji stażu.
§6 ust. 2 pkt 3.Rozwijać umiejętności dydaktyczne oraz rozwijać spostrzegawczość, umiejętność analizy i wyciągania wniosków.
1
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisywanie jej wyników, analiza konspektów.
Wnioski z hospitacji i obserwacji.
2
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza.
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji.
3
Ocena własnych umiejętności.
Autorefleksja, samoocena.
Samoocena.
4
Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu.
Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach i kursach,
studiowanie odpowiednich ...