Dodaj publikację
Autor
Kamila Grabowska
Data publikacji
2016-04-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 36,7 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Nauczyciel kontraktowy: mgr

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2017

Opiekun stażu: mgr

Miejsce pracy:

Dyrektor Szkoły: mgr

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 1 marca 2013 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7. 1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela - przepisy dotyczące postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:

1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;

2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI

§ 7 ust. 1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły.

Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej.

Lista obecności

Współpraca z Samorządem Uczniowskim:

Współorganizacja zabaw (dyskotek, bali) dla uczniów,

Współpraca podczas organizacji akademii szkolnych

i różnorodnych imprez wynikających z planu Samorządu Uczniowskiego.

Według harmonogramu pracy Samorządu Uczniowskiego

Potwierdzenia, dokumentacja

w postaci informacji wraz ze zdjęciami.

2. Realizacja zadań

opiekuńczo-wychowawczych.

Opieka nad uczniami podczas wycieczek oraz imprez.

Uczestniczenie w świętach narodowych, religijnych i szkolnych.

Organizowanie i współorganizowanie akademii i uroczystości szkolnych.

Cały okres stażu ...