Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Danielak
Data publikacji
2016-04-13
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1466

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Podsumowanie wiadomości o czasowniku, przymiotniku i rzeczowniku. Alfabet, rodzaje zdań i rzeczowników.
 Pobierz (docx, 22,2 KB)

Podgląd treści

Imię i nazwisko………………………………………………………………………………………………………………………………….

Grupa A

Trzecioklasisto przeczytaj uważnie polecenia i je wykonaj POWODZENIA

Podane wyrazy ułóż w kolejności alfabetycznej:

rzeżucha, żyrafa, ananas, przebiśniegi, krokusy, zegar, rzodkiewka, drabina, kalafior

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zaznacz właściwą odpowiedź:

Rzeczowniki to wyrazy oznaczające :   

A.     nazwy czynności

B.     nazwy ludzi , zwierząt , roślin i rzeczy

C.     cechy osób

Przymiotnik określa :

czynność lub stan

liczbę i kolejność

cechy przedmiotów, ludzi , roślin i zwierząt

 

Czasownik odpowiada na pytanie :

 

Jaki , jaka , jakie ?

Co robi , co się z nim dzieje, w jakim jest stanie ?

Kto to , co to ?

W miejsce kropek wpisz w odpowiedniej formie czasownik kupić.

 

Na kiermaszu książek

 

     Dzieci chętnie kupują książki na kiermaszu. Wczoraj Zosia ............................ baśnie

     H. Ch. Andersena. Dzisiaj chce jeszcze ................................... ,, Awanturę o Basię ”.

     Adam właśnie ................................ ,, Dzieci z Bullerbyn ”. Tylko Marek jeszcze nie

     .............................. żadnej książki. Może jutro ......................... ,, Kajtkowe przygody”.

Podane wyrazy wpisz we właściwe miejsca w tabeli:

żonkil, skowronek, tablica, kolorowy, wiosenny, czytam, gotuję, biały, kalendarz, biegam, duży

Rzeczowniki

czasowniki

Przymiotniki

Podkreśl czasowniki. Podane zdania przekształć z czasu przeszłego na czas przyszły.

Wiosną Marzenka z mamą zrobiły porządek w ogródku. Wzięły narzędzia ogrodnicze i przygotowały ziemię pod warzywnik. Na pracę wykorzystały piękną pogodę.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

6. Wymyśl lub odszukaj w czytance i zapisz:

-zdanie oznajmujące:……………………………………………………………………………………………………………………

-zdanie rozkazujące:……………………………………………………………………………………………………………..

-zdanie pytające:………………………………………………………………………………………………………………….

7. Określ rodzaj rzeczowników:

mapa……………………………………………………………………………………………………………………………..

małpa…………………………………………………………………………………………………………………………….

dziecko…………………………………………………………………………………………………………………………..

pierożek…………………………………………………………………………………………………………………………

Brawo ! To już koniec pracy

Imię i nazwisko………………………………………………………………………………………………………………………………….

Grupa B

Trzecioklasisto przeczytaj uważnie polecenia i je wykonaj POWODZENIA

1.Podane wyrazy ułóż w kolejności alfabetycznej:

rzeżucha, aparat, pierożki, przebiśniegi, tulipany, dres, taczka, ogród, żarówka

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2.Podane wyrazy wpisz we właściwe miejsca w tabeli:

żaba, bocian, stół, wielobarwny, jesienny, krzyczę, piekę, żółty, kanapa, haftuję, mały

Rzeczowniki

czasowniki

Przymiotniki

3.Podkreśl czasowniki. Podane zdania przekształć z czasu przeszłego na czas teraźniejszy.

Marzenka z mamą zrobiły porządek w ogródku. W oddzielnych rzędach posiały pietruszkę i marchewkę. Ciężko pracowały od samego rana.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. Wymyśl lub odszukaj w czytance i zapisz:

-zdanie oznajmujące:……………………………………………………………………………………………………………………

-zdanie rozkazujące:……………………………………………………………………………………………………………..

-zdanie pytające:………………………………………………………………………………………………………………….

5. Określ rodzaj rzeczowników:

marynarz……………………………………………………………………………………………………………………………..

żaglówka…………………………………………………………………………………………………………………………….

pióro…………………………………………………………………………………………………………………………..

parasol…………………………………………………………………………………………………………………………

6.W miejsce kropek wpisz w odpowiedniej formie czasownik kupić.

 

Na kiermaszu książek

 

     Dzieci chętnie kupują książki na kiermaszu. Wczoraj Zosia ............................ baśnie

     H. Ch. Andersena. Dzisiaj chce jeszcze ................................... ,, Awanturę o Basię ”.

     Adam właśnie ................................ ,, Dzieci z Bullerbyn ”. Tylko Marek jeszcze nie

     .............................. żadnej książki. Może jutro ......................... ,, Kajtkowe przygody”.

7.Zaznacz właściwą odpowiedź:

Czasownik odpowiada na pytanie :

Jaki , jaka , jakie ?

B. Co robi , co się z nim dzieje, w jakim jest stanie ?

C. Kto to , co to ?

Rzeczowniki to wyrazy oznaczające :   

A.     nazwy czynności

B.     nazwy ludzi , zwierząt ...