Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
Edukacja wczesnoszkolna
PIERWSZY ETAP EDUKACYJNY LATA: 2015-2018
Cele :
1. Kształtowanie umiejętności dobrego zachowania.
2. Kształtowanie umiejętności organizowania sobie pracy i współdziałania w grupie.
3. Kształtowanie postaw odpowiedzialności za siebie.
4. Przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa.
5. Współdziałanie w środowisku rodzinnym.
1. Kształtowanie umiejętności dobrego zachowania.
|ZADANIA |PRZEWIDYWANE EFEKTY |
|Kształtowanie szacunku do pracowników szkoły |Uczeń zna pracowników szkoły. |
|i ludzi starszych. |Rozumie istotę dobrego i złego zachowania wobec innych. |
| |Bierze udział w różnego rodzaju uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych. |
|Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych. |Uczeń zna i stosuje zwroty grzecznościowe. |
| |Potrafi odszukać przykłady dobrych zachowań w utworach literackich i środkach masowego |
| |przekazu. |
|Kształtowanie nawyku zachowani się |Uczeń bierze udział w różnego rodzaju imprezach kulturalnych oraz strojem i zachowaniem |
|w miejscach publicznych |respektuje ich regulaminy. |
| |Korzysta z biblioteki szkolnej. |
| |Korzysta z miejsc użyteczności publicznej: poczta, bank, ośrodek zdrowia. |
2. Kształtowanie umiejętności organizowania sobie pracy i współdziałania w grupie.
|ZADANIA |PRZEWIDYWANE EFEKTY |
|Wskazywanie dziecku korzyści z systematycznej |Uczeń systematycznie przygotowuje się do zajęć. |
|pracy | |
|Planowanie i rozkład zajęć w ciągu |Jest punktualny. |
|dnia. |Potrafi planować swoje zajęcia w ciągu dnia. |
| |Wie, jak aktywnie spędzać czas wolny. |
| |Rozpoznaje sytuacje niebezpieczne i pamięta o |
| |bezpieczeństwie. |
| |Rozpoznaje sytuacje szkodliwe dla zdrowia. |
|Umiejętność nawiązywania kontaktów z |Potrafi podać cechy dobrego kolegi. |
|rówieśnikami. |Wie, jak się komunikować, wyrażać swoje uczucia, zgodnie współpracować w grupie. |
| |Potrafi zachować się kulturalnie. |
|Kształtowanie nawyku poszanowania mienia |Umie właściwie korzystać z przedmiotów stanowiących wspólną własność. |
|społecznego. |Rozpoznaje i neguje przykłady niewłaściwego stosunku do przedmiotów stanowiących |
| |wspólną własność. |
|Tworzenie i uczestniczenie w |Uczeń bierze udział w ważnych uroczystościach. |
|kultywowaniu tradycji szkoły, gminy, regionu i |Poznaje piękno Ojczyzny (gminy, regionu, kraju). |
|pastwa. | |
3. Kształtowanie postaw odpowiedzialności za siebie.
|ZADANIA |PRZEWIDYWANE EFEKTY |
|Odpowiedzialność za swoje postępowanie i jego |Zna metody poznawanie siebie, swoich możliwości i potrzeb. |
| |Dostrzega potrzebę samorozwoju zgodnie ze swoimi możliwościami, umiejętnościami i |
| |zainteresowaniami. |
|Umiejętność oceny własnych zachowań. |Zna sposoby radzenia sobie z emocjami, właściwie reaguje na przejawy emocji i agresji |
| |oraz potrafi kontrolować własne zachowania. |
| |Wykorzystuje doświadczenia o konsekwencjach postępowania. |
| |Wykorzystuje codzienne sytuacje do samooceny i oceny zachowań innych. |
|Umiejętność dokonywania właściwych wyborów. |Zna system wartości zgodny z ogólnie przyjętymi normami. |
| |Tworzy normy i zasady na terenie szkoły i w stosunkach koleżeńskich. |
| |Potrafi odmawiać i nie ulegać złym wpływom. |
|Zapoznanie dzieci z ich prawami - Konwencja Praw |Potrafi przekonać innych do przestrzegania praw dziecka. |
|Dziecka. |Zna przysługujące mu prawa. |
| |Wie, gdzie może szukać pomocy (wychowawca, dyrektor, rzecznik praw ucznia, niebieska |
| |linia). |
4 ...