Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Wasil
Data publikacji
2016-04-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji z języka polskiego z zastosowaniem technologii infofmacyjno-komunikacyjnej w klasie I szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 71,5 KB)

Podgląd treści

PRZYKŁAD WYKORZYSTANIA TIK W PRACY Z UCZNIAMI

(wypełnij wszystkie białe pola)

|Autor: |Przedmiot/ rodzaj zajęć: Edukacja wczesnoszkolna |
|Agnieszka Wasil |Klasa i etap edukacyjny: klasa I, I etap edukacyjny |
|Temat lekcji: |
|Z ortografią za pan brat. Pisownia wyrazów z „ó” wymiennym i „u”. |
|Cel lekcji (wyrażony w języku ucznia): |
|Nauczę się i utrwalę pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi z „u” i „ó” |
|Ćwiczenie/zadanie dla uczniów: |Na stronie http://pisupisu.pl/ uczniowie czytają bajkę pt. „Król i pszczółka”. Następnie |
|Czego nauczą się uczniowie dzięki ćwiczeniu? |próbują zapamiętać pisownię wyróżnionych słów. Odpowiadają na pytania do tekstu zaznaczając |
|Krótki opis ćwiczenia z zastosowaniem TIK. |odpowiedni klawisz, może być więcej niż jedna prawidłowa odpowiedź. Następnym zadaniem |
|Polecenie do ćwiczenia dla uczniów. |uczniów w zależności od słów kliknąć „ó” lub „u”. Uczniowie zaznaczają właściwe litery w |
| |pisowni wyrazów. Gdy uczeń poprawnie uzupełni wyraz, odkrywa się jedno pole z obrazka, |
| |jeżeli zaznaczy niepoprawną literę pojawia się napis „nie” i uczeń próbuje dalej – puzzle. |
| |W kolejnym ćwiczeniu uczniowie spośród 2 wyrazów wybierają ten, który jest poprawnie |
| |napisany. Na zakończenie uczniowie poznają zasady pisowni z „u” na końcu wyrazu, co |
| |ilustruje ćwiczenie polegające na znalezieniu takich wyrazów wśród innych oraz pisowni |
| |wyrazów z „ó” wymiennym – napisany jest wyraz z trudnością ortograficzną, a uczniowie |
| |samodzielnie mają wpisać wyraz na który się wymienia, np. piszemy krówka bo krowa. |
| |INSTRUKCJA |
| |- uruchom przeglądarkę internetową, |
| |- otwórz stronę http://pisupisu.pl/, |
| |- pod napisem PisuPisu.pl – edukacyjne gry dla dzieci, ortografia online kliknij Lista gier,|
| |- kliknij na bajkę pt. „Król i pszczółka” |
| |- klikamy na wyraz Cześć! I możemy bawić się ortografią. |
|Uzasadnienie zastosowania TIK |Dzieci lubią korzystać z komputera i grać w różne gry. Wykorzystanie narzędzi TIK jest to |
|(korzyści dla uczenia się uczniów; dlaczego |fajny pomysł, aby połączyć zabawę z nauką. Uczniowie chętniej wykonują ćwiczenia, które |
|użycie TIK jest w tym miejscu lepsze niż |możemy zaoferować im na komputerze ponieważ traktują to jako zabawę, a nie obowiązek. |
|tradycyjne metody?) |W klasie I nie wszystkie dzieci potrafią sprawnie pisać, poprzez wykorzystanie gier i zabaw |
| |ortograficznych mają szansę wykonać więcej ćwiczeń. Poprzez kolorowe obrazki kojarzą wyraz i|
| |jego poprawną pisownię. Komputer jest doskonałym narzędziem ćwiczenia umiejętności. |
| |Dodatkową atrakcją tych gier są aplauzy po dobrze wykonanym ćwiczeniu i uczeń ma większą |
| |satysfakcję ze swej pracy. Zajęcia wspomagane komputerem sprzyjają aktywizowaniu uczniów i |
| |wywoływaniu u nich pozytywnej motywacji do pracy poprzez uatrakcyjnianie procesu |
| |dydaktycznego. |
|Wskazówki dla naśladowców |Przed lekcją należy upewnić się czy działa Internet. Uczniowie nie powinni ...