Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji koszykówki
Temat: Nauka kroku odstawno-dostawnego.
Umiejętności: Uczeń umie poruszać się krokiem odstawno-dotawnym, doskonali umiejętność przyjmowania prawidłowej postawy obronnej, kozłowania prawą i lewą ręką oraz wykonanie dwutaktu.
Motoryka: zwinność, koordynacja, szybkość
Wiadomości: uczeń zna technikę poruszania się krokiem odstawno-dostawnym
Wychowawcze: uczeń współpracuje z kolegą oraz zespołem, wspiera w pokonywaniu trudności podczas ćwiczeń.
Miejsce: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 18
Wiek ćwiczących: IV klasa
Płeć: chłopcy
Czas: 45 min
Przybory: piłki koszykowe, tyczki
Prowadzący: ……..
| | |Dozowanie |Uwagi organizacyjno – |
|Tok lekcji |Zadania szczegółowe | |metodyczne |
|Część wstępna | | | |
| | | | |
|Zorganizowanie grupy i | | | |
|sprawdzenie gotowości do zajęć |Zbiórka, sprawdzenie obecności, strojów, podanie zadań lekcji |2min |Zbiórka w dwuszeregu |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Rozgrzewka: | | | |
| | |~10 min | |
|*zabawa ożywiająca |„Berek z pilkami” – na grupę nauczyciel wyznacza 1 berka który goni | |Nauczyciel czuwa nad |
| |pozostałych, złapany zostaje berkiem, robi 2 przysiady i zaczyna gonić |2 min |bezpieczeństwem |
| | | | |
| |Ćwiczenia w ruchu po kole | | |
| |-każdy ma piłkę, kozłowanie prawa ręką truchtem | | |
| |- jw. Tylko że lewą ręką | | |
| |-jw. na zmianę lewa, prawa ręka |1 okr. | |
| |- toczenie piłki prawa ręką w marszu |1 okr. | |
| |- jw. Tylko ze lewą ręką |1 okr. | |
| |- krążenia piłką nad głowa, truchtem |1 okr. | |
| |- jw. Tylko że krążenia wokół bioder |1 okr. | |
| |- w marszu wypady z przekładaniem pilki pod nogą wykroczną |1 okr. | |
| |- w marszu podrzut piłki w góre, obrót o 360°, chwyt piłki |1 okr. | |
| |- piłka przed sobą na wyprostowanych rękach, skip A, |1 okr. | |
| |- piłka nad sobą o wyprostowanych rękach, skip C | | |
| |- w marszu, przekładnie piłki pomiędzy kolanami |1 okr. | |
| |- w truchcie odbicie piłki o parkiet, wyskok, chwyt piłki |1 okr. | |
| |- bieg z kozłowaniem, na sygnał siad równoważny, wytrzymać 5 s |1 okr. | |
| |- bieg z kozłowaniem na sygnał waga przodem, kozłując piłkę wytrzymać 5s |1 okr. | |
| | |1 okr. | |
| | |1 okr. | |
| | | | |
| | |1 okr. | |
|Część główna |Doskonalenie przyjmowania postawy obronnej. | | |
| | | | |
|Kształtowanie umiejętności, |1. Uczniowie poruszają się w sposób określony przez nauczyciela w |2 min | |
|doskonalenie sprawności, |wyznaczonym obszarze na hasło „postawa” przyjmują postawę obronną. | | |
|rozwijanie zdolności twórczych | | | |
|w różnych zakresach |2. zabawa: nauczyciel staje na końcu sali, uczniowie stają na drugim | | |
| |końcu sali na linii, kiedy nauczyciel stanie tyłem, uczniowie biegną, |1 min | |
| |kiedy nauczyciel się odwróci, ćwiczący zatrzymują się i przyjmują postawę | | |
| |obronną, kto się ruszy, wraca na koniec, wygra pierwszy na linii, na | | |
| |której stoi nauczyciel | | |
| | | | |
| |Doskonalenie kozłowania oraz dwutaktu | | |
| |3. Uczniowie ustawieni w rzędzie kozłując pokonują slalom następnie | | |
| |wykonują dwutakt, po wykonanym rzucie zbierają piłę i ustawiają się na | | |
| |końcu drugiej kolejki. Atak wykonujemy z prawej strony kosza, po trzech |6 ...