Dodaj publikację
Autor
Renata Zmitrowicz
Data publikacji
2016-04-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
203

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ocena postępów wychowanka zespołu rewalidacyjno-wychowawczego za I semestr roku szkolnego 2015/2016.
 Pobierz (docx, 11,1 KB)

Podgląd treści

Ocena postępów wychowanka zespołu rewalidacyjno-wychowawczego

Maria P. jest bardzo aktywna na zajęciach, szczególnie podczas tych, z wykorzystaniem wysokiej technologii (komputera, komunikatora), jak i symboli dwuwymiarowych (symbole PCS, zdjęcia). Przejawia zachowania służące zainicjowaniu komunikacji z innymi. Repertuar wydawanych przez dziecko dźwięków poszerzył się. Maria uczestniczy w wymianie wokalnej z nauczycielem. Rozumie słowa i gesty bezpośrednio związane z dobrze znanymi jej sytuacjami. Naciska nakładki komunikatora z nagranymi piosenkami, wyliczankami i innymi osobistymi pomocami do komunikacji z przestrzeganiem zasady: moja kolej-twoja kolej. Myje ręce wskazując prezentacje graficzne poszczególnych jego części (kilkuetapowy ciąg czynności). Stosuje gesty naturalne, sygnalizując odmowę uczestnictwa w aktywności lub prośbę o przedmiot. Dokonuje wyboru przedmiotu czy aktywności poprzez wskazanie bezpośrednie - lewą ręką. Przełącza prawą ręką aplikacje programu komputerowego Happenings, Abrakadabra, Sym Word i prezentację multimedialną przy użyciu włącznika, śledzi obraz na ekranie monitora. Potrafi wyrazić potrzebę skończenia lub zaprzestania aktywności poprzez wskazanie lewą ręką symboli PCS „jeszcze” lub „koniec”. Zna symbole PCS potrzebne do uprzedzania aktywności, ma pewne doświadczenie w prowadzeniu dialogów naprzemiennych za pomocą urządzenia do porozumiewania się przy zastosowaniu sygnałów dotykowych i słownych, żeby podpowiedzieć dziecku, kiedy jest jego kolej. Praca nad budowaniem autonomii Marii przyniosła efekty w postaci poprawy nastroju, jest bardziej pogodna, częściej się uśmiecha.

Zalecenia:

Stosowanie alternatywnych i wspomagających form komunikowania się opartych na niskiej i wysokiej technologii. Dostarczenie wychowance wrażeń ruchowych.