Dodaj publikację
Autor
Grażyna Lipa
Data publikacji
2016-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy Zespołu Języków Obcych w ZS - SP i Gimnazjum.
 Pobierz (doc, 79,5 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY
ZESPOŁU PRZEDMIOTOWEGO NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH
W ZESPOŁE SZKÓŁ

Członkowie Zespołu:
CELE:

➢ podniesienie poziomu nauczania języków obcych,
➢ dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów zgodnie z opiniami wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną,
➢ rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim i niemieckim w zakresie mówienia, czytania, pisania, rozumienia ze słuchu,
➢ przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu po szóstej klasie
➢ rozwijanie talentów uczniów i pomoc uczniom mającym problemy w nauce
➢ samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli,
➢ wykorzystanie pracowni komputerowej i sprzętu multimedialnego na zajęciach z języków obcych

|LP. |ZADANIA DO REALIZACJI |FORMY REALIZACJI |ODPOWIEDZIALNI |TERMIN |
| |Organizacja pracy zespołu w |Ustalenie terminarza spotkań |Wszyscy nauczyciele języków |wrzesień |
| |roku szkolnym 2015 / 2016 |Propozycje do realizacji w roku szkolnym 2015/2016 |obcych | |
| | |Opracowanie planu pracy zespołu i przydział zadań | | |
| |Udział w programie Insta.ling|przygotowanie bazy danych uczniów |Wszyscy nauczyciele języków |wrzesień |
| | |Systematyczne przydzielanie nowego słownictwa przez |obcych | |
| | |nauczycieli | | |
| | |sprawdzenie systematyczności i wyników pracy | | |
| | |uczniów | | |
| | |● podjęcie wniosków do dalszej pracy | | |
| |Podniesienie wyników | | |wrzesień |
| |uzyskiwanych przez uczniów |przeprowadzenie egzaminu próbnego i sprawdzianu | |styczeń |
| |na Egzaminie Gimnazjalnym z |analiza wyników egzaminów próbnych i sprawdzianów | | |
| |Języka Angielskiego i |wybór odpowiednich materiałów dodatkowych | | |
| |sprawdzianu po szóstej |dobór odpowiednich metod i form pracy | | |
| |klasie. | | | |
| |Doskonalenie metod nauczania |Stosowanie na zajęciach nowoczesnych metod nauczania|Wszyscy nauczyciele języków |Cały rok szkolny |
| | |języków obcych z wykorzystaniem pracowni językowej |obcych | |
| | |Zwiększenie nacisku na rozwój sprawności | | |
| | |komunikacyjnych | | |
| | |Pełniejsze wykorzystanie w procesie nauczania | | |
| | |środków dydaktycznych | | |
| | |Stosowanie urozmaiconych form ćwiczeń zbliżonych do | | |
| | |wymagań egzaminacyjnych. | | |
| | |Stosowanie w praktyce form pracy preferowanych przez| | |
| | |młodzież (np. praca z komputerem, Internetem). | | |
| |Zajęcia pozalekcyjne |Koło Języka niemieckiego | | |
| | |Koło języka angielskiego |Wszyscy nauczyciele |Cały rok Szkolny |
| | | | | |
| | |przygotowanie młodzieży do konkursów | | |
| | |przedmiotowych i olimpiad językowych, | | |
| | |poznawanie realiów życia w krajach nauczanego języka| | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| |Propagowanie nauki języków |Organizacja „Dnia Języków Obcych „ |Wszyscy nauczyciele języków |maj 2016 |
| |obcych poprzez prezentowanie |Współorganizacja apeli związanych z tradycją |obcych | |
| |zdobytej wiedzy uczniów na |obcojęzyczna | | |
| |szerszym forum |Konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii i USA dla | | |
| | |gimnazjum | | |
| | |Konkurs na najładniejszą kartkę świąteczną dla klas | | |
| | |I-III SP. | | |
| | |Wewnątrzszkolny konkurs języka niemieckiego i | | |
| | |angielskiego w Szkole Podstawowej i Gimnazjum | | |
| | | | | |
| | |Udział w Konkursach językowych na terenie gminy i | | |
| | |miasta | | |
| |Dzielenie się wiedzą i |Udział nauczycieli w konferencjach metodycznych i |Wszyscy nauczyciele języków |Cały rok szkolny |
| |wymiana doświadczeń |warsztatach językowych |obcych | |
| | |Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów | | |
| | |Zorganizowanie lekcji koleżeńskich ( po jednej w | | |
| | |każdym semestrze) | | |
| | |Przedstawienie referatów rozwijających wiedzę | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| |Określenie potrzeb zespołu w |Udział w szkoleniach organizowanych przez ośrodki | |Cały rok szkolny |
| |zakresie doskonalenia |doskonalenia nauczycieli. |Zainteresowani ...