Dodaj publikację
Autor
Honorata Buczek
Data publikacji
2016-05-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
260

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan stworzony dla kl. 3 sp uwzględniający treści z podstawy programowej oraz kompatybilny ze szkolnym programem wychowawczym.
 Pobierz (docx, 19,5 KB)

Komentarze

MajaKowalska, 2016-05-14, ocena:

Bardzo mi się przyda dziękuję

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE III G

W ROKU SZKOLNYM 2014/ 2015

CEL WYCHOWANIA

Uczeń rozumie istotę bezpieczeństwa i jego zachowanie o tym świadczy

EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH:

Uczeń, doskonale funkcjonuje w swoim otoczeniu.

Uczeń, rozróżnia dobro i zło w sytuacjach codziennych i odpowiednio reaguje.

Uczeń, wie do kogo zwrócić się po pomoc.

Uczeń, potrafi bezpiecznie poruszać się na drogach.

Uczeń, szanuje dorosłych, młodszych i rówieśników. Okazuje to w słowach i działaniu.

Zadania

Formy realizacji

Odpowiedzialni

Termin wykonania

Organizowanie życia

w klasie, troska o wygląd klasy i najbliższego otoczenia., zapoznanie z kodeksem ucznia, wdrażanie do zgodnego współżycia i współdziałania w zespole klasowym.

1. Urządzenie klasy po wakacjach.

2.Dekorownie klasy.

3. Kształtowanie nawyku pozostawiania w czystości swojego miejsca pracy.

4. Ustalenie obowiązków ucznia zgodnie z kodeksem ucznia.

5 Wdrażanie do poszanowania przyborów

i sprzętów szkolnych.

8. Przydział zadań i ocena pracy dyżurnego.

9.. Organizowanie zabaw

i zajęć integrujących grupę

Uczniowie i wychowawca

z pomocą rodziców.

W ciągu całego roku szkolnego.

Wrzesień

Wrzesień

W ciągu całego roku szkolnego

Zachęcanie uczniów

do pełnienia opieki nad młodszymi kolegami

i koleżankami, wykorzystywanie sytuacji wychowawczych dla kształtowania właściwego stosunku do uczniów z klas młodszych.

1. Organizowanie pogadanek na temat pełnienia opieki przez starszych uczniów nad młodszymi.

2. Zachęcanie do opieki nad młodszymi uczniami na przerwach czy stołowce.

Uczniowie i wychowawcy

W ciągu całego roku szkolnego

Rozwijanie wrażliwości społeczno – moralnej poprzez wykorzystywanie sytuacji wychowawczych

do kształtowania właściwego stosunku

do rodziców, nauczycieli, osób starszych

i rówieśników.

1. Zwracanie uwagi na pozytywne zachowania bohaterów lektur.

2. Przybliżanie autorytetów moralnych.

3. Odgrywanie scenek tematycznych pokazujących życzliwe zachowania wobec drugiego człowieka.

4. Składanie życzeń w dniu urodzin kolegi.

Uczniowie i wychowawca

W ciągu roku szkolnego

W ciągu całego roku

Troska o dobre wyniki

w nauce.

1. Zachęcanie uczniów do podejmowania dodatkowej pracy w domu.

2. Wdrażanie do samodzielności w zakresie realizacji postawionych zadań.

3. Zachęcanie do brania udziału w klasowych, szkolnych i pozaszkolnych konkursach artystycznych

i wiedzowych.

4. Kontrola czytelnictwa – lektury kl. I – III.

5. Otoczenie opieką uczniów mających trudności w nauce.

6. Wystawki prac plastycznych i technicznych.

7. Punktualne przychodzenie na zajęcia.

8. Indywidualizacja nauczania.

9. Wdrażanie do dokonywania przez uczniów samooceny.

Uczniowie i wychowawca

W ciągu całego roku szkolnego

Kształtowanie nawyków

i przyzwyczajeń higienicznych

i zdrowotnych.

1. Organizowanie spotkań z higienistką szkolną.

2. Właściwa organizacja przerw śródlekcyjnych

i międzylekcyjnych.

3. Kształtowanie nawyku mycia rąk.

4. Troska o prawidłową postawę ciała ucznia.

5. Prowadzenie gimnastyki śródlekcyjnej i ćwiczeń relaksacyjnych..

6 ...