Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Tok Lekcji
Nazwa ćwiczenia, zabawy, gry
Czas trwania/liczba powtórzeń
Uwagi
Organizacyjno
metodyczne
UWAGI
CZĘŚĆ Iczynności organizacyjno-porządkowe
zabawa orientacyjno-porządkowa
ćwiczeniaoddechoweCZĘŚĆ IIA ćwiczenia kształtujące:
ćwiczenia mięśni klatki piersiowej i grzbietuCZĘŚĆ IIBzabawa na czworakachzabawa bieżna z elementami korygowania postawyCZĘŚĆ IIIpląs czynności organizacyjno-porządkowe
Znajdź swój kolorNiedźwiedzie do grotyŚlizgaczeMurarzWesoły i smutny człowiek
2 minuty
5 minut10 powtórzeń15x
15x
5x
20x
8x
15x
10x
15x
5 minut6 minut5 minut3 minuty
Zbiórka. Sprawdzenie stroju.Uzasadnienie potrzeby ćwiczeń.
Dzieci otrzymują 4 kolory szarf. Biegają po sali. Następnie otrzymują polecenie: stój”, „zamknij oczy”, w tym czasie prowadzący ustawia 4 chorągiewki w tych samych kolorach co szarfy w różnych miejscach sali i woła „biegiem do chorągiewek”. Dzieci na to hasło otwierają oczy i biegną w kierunku swoich chorągiewek i ustawiają się w rzędach. Zabawę powtarzamy, prowadzący za każdym razem przestawia chorągiewki w inne miejsce.
Leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach kolanowych i oparte stopami o podłoże, dłonie ułożone na klatce piersiowej, wdechy i wydechy. Leżenie przodem, nogi podsunięte pod ostatni szczebel drabinek, dłonie oparte na biodrach – lekki skłon tułowia w tył z wyraźnym wypychaniem bioder.
Siad skrzyżny, krążenie ramion z jak najdalszym odwodzeniem w tył.
Siad klęczny, wznos ramion w górę, ukłon japoński.
Siad skrzyżny, ręce założone z tyłu na głowie, naciskanie głową na ręce.
Siad skrzyżny, skłon tułowia wprzód z dotknięciem brodą podłoża, dłonie na kolanach.
Klęk obunóż, opad tułowia w przód ze wparciem dłoni o ławeczkę.
Leżenie tyłem, pięty oparte o ławeczkę, ręce pod głową, przez naciskanie piętami o ławeczkę unoszenie bioder z napięciem mięśni.
Leżenie tyłem, nogi ugięte, zaczepione stopami pod ławeczką, ręce ugięte pod głową, siad z leżenia.
Dzieci chodzą po Sali, na hasło „niedźwiedzie do groty” udają się do groty oznaczonej skakankami i siadają w siadzie skrzyżnym skorygowanym. Po wyjściu z groty zabawa toczy się dalej.
Z jednej strony Sali wyznacza się linię startu, po drugiej stronie linię mety. Uczestnicy zabawy kładą się na plecach na swoich kocykach przed linią startu – głowami do linii mety. Nogi są ugięte, ręce trzymają bliższy głowy brzeg kocyka. Na sygnał dzieci odpychają się nogami od podłogi i ślizgami zdążają do mety. Na środku sali wyznaczamy korytarz, w którym porusza się dziecko „murarz”. Pozostałe dzieci stoją po jednej stronie sali na sygnał przebiegają przez wyznaczony korytarz na przeciwną stronę. Zadaniem „murarza” jest chwytanie dzieci w obrębie korytarza. Schwytane dzieci stają się cegłami w murze, który zwęża linie przebiegu dzieci. „Cegły” siadają w siadzie skrzyżnym z ramionami odwiedzionymi i zgiętymi ...