Dodaj publikację
Autor
Weronika Trzcińska
Data publikacji
2016-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć ruchowych przeznaczony dla uczniów klasy 2 pt. "Gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej."
 Pobierz (docx, 22,5 KB)

Podgląd treści

Tok Lekcji

Nazwa ćwiczenia, zabawy, gry

Czas trwania/liczba powtórzeń

Uwagi

Organizacyjno

metodyczne

UWAGI

CZĘŚĆ Iczynności organizacyjno-porządkowe

zabawa orientacyjno-porządkowa

ćwiczeniaoddechoweCZĘŚĆ IIA ćwiczenia kształtujące:

ćwiczenia mięśni klatki piersiowej i grzbietuCZĘŚĆ IIBzabawa na czworakachzabawa bieżna z elementami korygowania postawyCZĘŚĆ IIIpląs czynności organizacyjno-porządkowe

Znajdź swój kolorNiedźwiedzie do grotyŚlizgaczeMurarzWesoły i smutny człowiek

2 minuty

5 minut10 powtórzeń15x

15x

5x

20x

8x

15x

10x

15x

5 minut6 minut5 minut3 minuty

Zbiórka. Sprawdzenie stroju.Uzasadnienie potrzeby ćwiczeń.

Dzieci otrzymują 4 kolory szarf. Biegają po sali. Następnie otrzymują polecenie: stój”, „zamknij oczy”, w tym czasie prowadzący ustawia 4 chorągiewki w tych samych kolorach co szarfy w różnych miejscach sali i woła „biegiem do chorągiewek”. Dzieci na to hasło otwierają oczy i biegną w kierunku swoich chorągiewek i ustawiają się w rzędach. Zabawę powtarzamy, prowadzący za każdym razem przestawia chorągiewki w inne miejsce.

Leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach kolanowych i oparte stopami o podłoże, dłonie ułożone na klatce piersiowej, wdechy i wydechy. Leżenie przodem, nogi podsunięte pod ostatni szczebel drabinek, dłonie oparte na biodrach – lekki skłon tułowia w tył z wyraźnym wypychaniem bioder.

Siad skrzyżny, krążenie ramion z jak najdalszym odwodzeniem w tył.

Siad klęczny, wznos ramion w górę, ukłon japoński.

Siad skrzyżny, ręce założone z tyłu na głowie, naciskanie głową na ręce.

Siad skrzyżny, skłon tułowia wprzód z dotknięciem brodą podłoża, dłonie na kolanach.

Klęk obunóż, opad tułowia w przód ze wparciem dłoni o ławeczkę.

Leżenie tyłem, pięty oparte o ławeczkę, ręce pod głową, przez naciskanie piętami o ławeczkę unoszenie bioder z napięciem mięśni.

Leżenie tyłem, nogi ugięte, zaczepione stopami pod ławeczką, ręce ugięte pod głową, siad z leżenia.

Dzieci chodzą po Sali, na hasło „niedźwiedzie do groty” udają się do groty oznaczonej skakankami i siadają w siadzie skrzyżnym skorygowanym. Po wyjściu z groty zabawa toczy się dalej.

Z jednej strony Sali wyznacza się linię startu, po drugiej stronie linię mety. Uczestnicy zabawy kładą się na plecach na swoich kocykach przed linią startu – głowami do linii mety. Nogi są ugięte, ręce trzymają bliższy głowy brzeg kocyka. Na sygnał dzieci odpychają się nogami od podłogi i ślizgami zdążają do mety. Na środku sali wyznaczamy korytarz, w którym porusza się dziecko „murarz”. Pozostałe dzieci stoją po jednej stronie sali na sygnał przebiegają przez wyznaczony korytarz na przeciwną stronę. Zadaniem „murarza” jest chwytanie dzieci w obrębie korytarza. Schwytane dzieci stają się cegłami w murze, który zwęża linie przebiegu dzieci. „Cegły” siadają w siadzie skrzyżnym z ramionami odwiedzionymi i zgiętymi ...